donderdag 24 februari 2011

Old enough

-Guusje mijn nichtje van 11-

vandaag ben ik jarig
ik hecht niet zo aan mijn verjaardag
niet meer..
toen ik jong was, was het het hoogtepunt van het jaar
een kadootje bij het ontbijt
meestal een kledingstuk,
ik herinner me een spijkerbloesje met geborduurde paddestoelen 
het waren werkelijk andere tijden
maar ik vond het geweldig...

trakteren op school
een paar kaarten bij de post
mokkataart, en een feestje
de kadootjes werden gekocht bij Janse
het was een van de winkeltjes in het dorp
dorpswarenhuis met stadssortering
stond er op de gevel
vanwege het beperkte assortiment
kreeg je bijna van iedereen hetzelfde
meestal een 'weerbeeldje'
een rose beeldje dat blauw moest worden
als het ging regenen, ze werden nooit blauw
(maar het idee was leuk..)

-hand van Guusje-

later deed ik er eigenlijk niks meer aan
hoewel ik wel erg van kadootjes hou
vooral het moment net voordat je het uitpakt
dat je niet weet wat er in zit
een onuitgepakt kadootje
is eigenlijk misschien het leukste...

toch ben ik blij
dat ik tot zover gekomen ben
dat is niet vanzelfsprekend, helaas
dus daarom bak ik appeltaart
en vier ik al mijn jaren

Guusje; lang haar heb ik daar he...jazeker

ik ben natuurlijk op een leeftijd gekomen -ha-
dat je niet meer vraagt Hoe Oud Dan?
laat ik zeggen: oud genoeg
oud genoeg om te weten dat het leven
niet altijd een  picknick is in het groene gras
met een stralende zon aan de blauwe hemel,
zingend met een rode jurk aan..

 oud genoeg
om te weten dat er hoe dan ook altijd weer
een soort evenwicht der Dingen ontstaat
dat het nooit zwart-wit is
dat je jezelf ondanks alles opnieuw kunt uitvinden
(moet je wel een beetje doorzetten)
dat je gewoon kalm moet blijven
en op waarde kan schatten wat er werkelijk telt..

maar Jong genoeg
om ongelofelijk veel lol te hebben
met elkaar
met het maken van dingen
bloggen
te genieten van de kleine dingen
nog Heel veel plannen te hebben
voor als ik later Groot bent..

daarom vieren wij deze dag
met elkaar
en tellen onze zegeningen

(ik wou bijna zeggen, amen)
-x-

64 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je verjaardag!
    En leker blijven genieten van al het moois op je heen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeeeeehhhh!! Gefeliciteerd en fijn genieten van de appeltaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht het, jij zegt het: Amen! Gefeliciteerd en geniet van al het moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "lang zal ze leven,
    lang zal ze leven,
    lang zal ze leven in de gloria,
    in de glo-ri-ja
    in-de-glo-ri-ja
    hieperdepiep... hoera (x een onduidelijk aantal maar vast niet heel veel ;-))"

    Ik vond toen ik klein was het wakker zingen altijd het leukste. Gezin kwam bij de jarige heel vroeg in de ochtend zingend binnen met kadootjes en ontbijt op bed. Natuurlijk was je als kind altijd al wakker en deed je net of je sliep en deed iedereen of hij/zij dat niet wist ;-).

    Fijne verjaardag!

    ps jammer dat ze die beeldjes niet meer hebben he?! ik vond ze ook altijd erg leuk, maar hier deden ze het ook nooit....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd! ik wens je een fijne dag toen, geniet van de appeltaart :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je verjaardag,

    en ach ja wat doet leeftijd er eigenlijk toe.
    Ik hoop dat je nog vaak een appeltaart kunt bakken op je verjaardag.

    Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. HieperdePiep Hoeraaaaa! Gefeliciteerd Ingrid, maak er een mooie dag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gezegd! Gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van de appeltaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkige verjaardag! Geniet van je dag en de appeltaart :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd! Lekker appeltaart! Mooi geschreven ook..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficat mt je verjaardag.
    Hoe jong of oud je ook mag worden,
    je verjaardag is speciaal, en enkel en alleen voor jou en je dierbaren
    want de rest vd wereld draait gewoon door,
    en weten niet waarom je vandaag zo straalt !
    hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd! Appeltaart is een prima manier om het leven te vieren! Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd!

    Leuk...Guusje. Ik hou van Guusjes, onze Guus wordt iedere dag wakker onder zijn kraanvogelmobile. Zal je nog eens een foto laten zien.

    Je hebt toch wel slingers hangen? Je hebt er zo veel en zulke mooie. Of...hangen die altijd al? Iedere dag een feestje?

    Drie dikke klapzoenen voor jou!
    Heb een fijne feestdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd!. Geniet van deze dag, en ook voor t nieuwe jaar: heel veel geluk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd!! En nog vele gelukkige jaren in goede gezondheid (en veel appeltaart) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoera! Hoera! Hoeraaaaaaaaaaaaaaaa! Gefeliciteerd!
    En wat een mooi stukje toch weer...Ik wens je veel inspiratie voor de komende jaren, zodat we nog lang van jouw maaksels kunnen blijven genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. van harte en geniet van je dag! Lekker appeltaart... hmmmm
    liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Proficiat met je verjaardag!
    Groetjes, Saartje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heel erg hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    en tuurlijk vier je t, al is t maar een beetje, want het is fijn dat jij er bent!

    xxxxp

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd en smullen maar van die appeltaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hieperdepiep! Van harte hoor!!
    Geniet van deze dag en natuurlijk van de appeltaart :-).
    Groet, Idelet

    *hier staat er ook een appeltaart in de oven te geuren, dus ik denk aan je. de taart is voor m'n zusje die morgen jarig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. XXX
    Gefeliciteerd!
    Maak er een leuke dag en een mooi nieuw levensjaar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY!!!!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je lekker geurende appeltaart, kadootjes, een lentezonnetje en vele mooie jaren op weg naar 'als ik later groot ben'. Gelukkig duurt dat nog lang ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beste Ingrid, eerst en vooral van harte met je 37ste ;-) verjaardag! Maak er een mooie dag van, zal vanavond ook zelf nog proberen met Judith iets aan de feestvreugde toe te voegen :). Tot vanavond, en nogmaals...VAN HARTE!

    Groetjes, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hartelijk gefeliciteerd en een heel fijne verjaardag vandaag! Ik vier al jaren m'n verjaardag niet meer...................toch maar weer eens gaan doen dan?!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd. Hopelijk toch wat cadeautjes voor jou. Fijne verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat leuk..op dezelfde dag als mijn dochter..Gefeliciteerd!
    We nemen er straks een taartje op:)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gefeliciteerd met je verjaardag en wat herkenbaar "Warenhuis Janse". Helaas het is er niet meer en staat volgens mij nu gewoon leeg.
    Ook altijd heel leuk naar V&D in Middelburg en dat is er ook niet meer.
    Groetjes en geniet van je verjaardag,
    Addy

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van de dag en het nieuwe jaar, blijf ik ondertussen van jouw blog genieten en van de mooie dingen die hier de revue passeren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Van harte gefeliciteerd! Ik wens je een prachtig nieuw levensjaar!
    Met nog heel veel mooie blogberichten voor ons!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Fijne dag en hopelijk een paar kadootjes, zodat dat gevoel weer even terug is.

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Van harte gefeliciteerd lieve Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. en hele fijne dag

    Guusje geeft een Virtuele Appeltaart aan Guusje

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wat prachtig verwoord weer..
    van harte proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Gefeliciteerd!!
    Geniet van je zelfgebakken appeltaart!!
    Liefs,
    Mriek

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Je hebt het weer prachtig opgeschreven, ik wens je een heerlijk nieuw levensjaar......
    Proficiat!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hartelijk gefeliciteerd! Ik hoop dat je een héle, héle, héle fijne dag hebt!
    (Mijn opa is vandaag ook jarig. 89. Wat een leeftijd hè?)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Vanuit de file alvast een heel fijne verjaardag en voordat je het weet komen we de verjaarszoenen persoonlijk afgeven ( heerlijk, appeltaart!)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ingrid, van harte gefeliciteerd! Wij zingen altijd: Verjaardag is een fijne dag, we vieren samen feest! Wees dankbaar dat je leven mag, wat is God goed geweest!
    Groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Van harte happy birthday!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Van harte gefeliciteerd!!!

    Groetjes,
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hiep Hiep Hoera!!!
    Van Harte Gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Van harte gefeliciteerd!! En nog vele jaren!!

    Wat een mooie overpeinzingen en mooie foto's!!

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Proficiat!
    Voor het eerst in tijden weer eens op je blog!
    Meteen op je verjaardag en ook al doe je er niet zoveel meer aan, of he je er niet meer zoveel mee.... Toch leuk als je een felicitatie ontvangt!
    Maakt deze dag toch weer een beetje specialer, toch?
    Ga je nu meteen volgnen!
    Veel plezier en geniet nog van je verjaardagsavond!
    Liefs,
    Madeliefste

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Gefeliciteerd! met je verjaardag en...met de Award die ik je wil geven, neem je deze aan?
    Dan hoef je maar drie dingen te doen;
    -de gever vermelden in je blog
    -acht dingen over 'jezelf' schrijven
    -acht andere blogs deze Stylish Blogger Award geven
    groetjes Maartje, silly old suitcase

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Heel erg gefeliciteerd! Geniet van je verjaardag en van alles wat nog komen gaat en dat je nog maar heel veel van die prachtige berichten mag schrijven met bijbehorende creatieve acties.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Proficiat met je verjaardag, dezelfde dag jarig als mijn grote zoon van 16.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Fijne verjaardag! Dat er nog maar veel in goede gezondheid mogen komen! Zodat we de komende tijd heerlijk kunnen genieten van je overpijnzingen!
    Geniet van je appeltaart!
    Groetjes Rhea (blauw geblokt)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Happy birthday to you
    In de wei staat een koe
    En de koe zegt: I love you
    Happy birthday to you
    Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Van Harte Gefeliciteerd! Dat er nog vele mooie (blog) jaren mogen komen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Proficiat en een heel fijn weekend.
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Een dag te laat, maar gefeliciteerd!
    Ik was gisteren ook jarig! Dank je wel voor het schrijven van je blog, waardoor ook ik me echt jarig voelde!
    Geniet komend weekend van je boek, ik duik dan pas in de verjaardagstaart en stapels afwas!
    Groetjes Hylkje

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Beetje laat maar toch nog van harte Ingrid! Jeetje wat ben je populair :-) moet toch goed doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Iets te laat, maar beter nu dan nooit! GEFELICITEERD! (: Ik hoop dat je een fijne dag gehad hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)