maandag 28 maart 2011

Goodmorning to you too..

blijkbaar ben ik een beetje van slag
na alle blog-feestelijkheden
en de zomertijd
ik word Altijd om 10 over 7 wakker
daar kan je de klok op gelijk zetten
maar nu kwam ik pas tegen negenen naar beneden
het huis was stil
meneer de Boer is allang naar zijn werk
en er was ook geen kat te zien..

normaal komen die altijd even
goedemorgen zeggen
dit is onze andere kat
die staat eigenlijk nooit op de foto
want het is nogal een Humeurige kat
en loopt al helemaal niet gezellig ergens mee naar toe
op de een of andere manier is ze niet zo dol op mij
wel op Daan en meneer de Boer
als ze zijn auto de straat in hoort rijden
gaat ze al bij de voordeur zitten
(alsof ze blij is dat ze niet meer Alleen met mij is...)

maar ondanks het feit dat ik uitgeslapen heb
en wakker werd van fluitende vogels
ben ik zo suf als wat
na mijn vreselijk gejaagde woensdag van vorige week
had ik bedacht dat ik een Plan
nodig had
structuur in de dagen
dus ik maakte een soort dagindeling

wat Lijstjes
met dingen die zoal gedaan moeten worden
(ik ga eindelijk mijn eigen advies opvolgen..)
maar wat vandaag
de Glorieuze start
van-mijn-strak-georganiseerde-leven
had moeten worden
ben ik nu al 2 uur achter op mijn eigen schema.


dus ik vrees dat ik het nu al los
moet laten
om niet weer in de gejaagde toestand te komen
ik zou namelijk als een idioot aan het werk
moeten gaan, om mijn eigen lijstje
nog af te maken vandaag
en dat was nou precies net Niet de bedoeling
dus ik laat de boel de boel
en hou me vast aan het idee
dat het Idee van de lijstjes op Zich al prachtig is..
en als ik kon fluiten
zou ik vandaag fluitend gaan doen
waar ik zin in had..

15 opmerkingen:

  1. neuriën, misschien kun je neuriënd doen waar je zin in hebt:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of lekker hard zingen? Veel plezier vandaag in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tip van lijstjes-ervarings-deskundige...maak een lijstje...zet er in ieder geval twee dingen op die je al hebt gedaan...streep deze twee dingen door...kijk tevreden...neem een kop koffie of thee...kom even tot jezelf.

    goede dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iets van je lijstje doen is nog altijd beter dan niets van je lijstje doen! Maar goed, het is maandag en maandagen.... nou ja, vul zelf maar in :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent niet de enige die maar een gedeelte van de lijstje afwerk hoor ;) en het is inderdaad beter om iets van je lijstje af te strepen dan niks zoals Happy in red al zei. Maak er een mooie dag van! Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. psst vouw je lijstje dubbel, wat aan de achterkant komt te staan doe je gewoon morgen! niet te veel op de lijstjes schrijven hoor, werkt zo frustrerend :-)
    suc6 idelet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. brom , tweet...ik zoem/ piep mee...mijn dagen zijn ook zonder enige lijn..een lijstje is de beste leidraad voor mij...maar dan moet je er wel een maken....hahahaha mooie dag -X-

    BeantwoordenVerwijderen
  8. gewoon doen waar je zin in hebt vandaag, maak er iets moois van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lijstjes en gestructureerde levens , dat moet bij je passen...misschien ben je zo niet ...ik ben in elk geval geen lijstjes mens, meestal doe ik wel wat ik plan, maar meestal in andere volgordes dan ik aanvankelijk dacht ...maar alles is tijdig klaar , dus wat organiseren ?genietend door de dagen, ook al is er eens niets gedaan ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk nieuw bloghoofd!:) Ga aan 't eind van de dag lekker op je (denkbeeldige) schommel zitten en kijk naar wat je wel hebt gedaan! gr. Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Your cute, organization does not work for me...I've tried but I'm just going to have to except that fact that i'm just a mess!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Ingrid,
    Ik ben een brief voor je aan het 'bouwen', ben een beetje laat. De kinders zijn nogal ziek geweest, maar ik ben er hoor! En vind de post die ik van jou heb ontvangen behoorlijk geweldig! Gauw gaat de dikke envelop op de post x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh vind je nieuwe banner ook helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hele leuke foto's, ik kan ook niet fluiten ik kan alleen maar een soort raar blazen wat niet eens in de buurt komt :d

    xxMarit

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat grappig, dat laatste geborduurde werkje heb ik ook! Ooit uit een kringloop 'gered'... Succes met het schema, ik ben een ster in schema's maken, maar me er aan houden, mwah, das een ander verhaal.....

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)