dinsdag 29 maart 2011

Pink inspiration..

 soms vragen mensen mij
hoe Verzin je het allemaal bij elkaar
dat weet ik niet, dat gaat vanzelf
de beste ideeën krijg ik terwijl ik auto rij
of vlak voordat ik in slaap val
-hoewel ik ze dan s'ochtends ook wel weer eens
vergeten ben-
maar vaak is het gewoon ook proberen en weer opnieuw..
omdat ik gisteren toch al helemaal acher was op schema
besloot ik een nieuwe banner te maken

eerst had ik vrij snel deze
 ik was er niet echt tevreden over
maar ik kwam er ook niet mee verder
ik wilde iets lente-achtigs
dus ging ik verder met gele gebloemde letters
na een uurtje knippen: ook niet goed
iets geprobeerd met een weerhuisje..


letters veel te licht
ik wilde het opnieuw doen
liet ik het huisje vallen
de bomen en bloembak eraf
heel erg humeurig
dus ik dacht laat maar doen
ik was al 2 uur bezig
en uit boosheid kan nooit iets Vrolijks voort komen..

ik besloot maar te gaan huishouden
even een wasje ophangen
en ik word altijd vrolijk van de was
als de wasmachine draait heb je al het gevoel
dat je lekker bezig bent (ook al doe je niks)
en dan wapperend in de wind..

ik zag de prachtige bloeiende bloesem
echt een feest die boom
-ik weet eigenlijk niet hoe hij heet-
(let vooral ook even op
de Cumulus Humulis
dat lieve onschuldige wolkje
ook het enige wolkje waar Geen regen uit kan vallen..)

knipte een takje af
en nam het mee naar de keuken
ik had het hele idee van de header losgelaten
dronk koffie, belde wat
keek een beetje naar de wolken
en dacht aan schommelen
en hoe fijn dat was als kind
en dat ik dat al in geen eeuwen gedaan had
ik zag de Little people
en bedacht dat ik die wel kon laten schommelen
idee!

binnen 10 minuten
was mijn nieuwe bloghoofd klaar
dus zo werkt het ongeveer:
-je bedenkt dat je iets wil maken
-je geeft er een richting aan (in dit geval lente)
-je bedenkt beelden daar bij
-probeert van alles
-en weer opnieuw
-het idee: het moet Nu en Goed en doorploeteren
werkt absoluut niet (voor mij)
-dus als het niet meteen lukt laat je het los
ga je gewoon wat anders doen
kijkt rond, mijmert wat
en ineens schiet je iets te binnen..

ik zeg natuurlijk  niet dat het voor iedereen zo werkt
en ben benieuwd
waar jij je inspiratie vandaan haalt..
ik heb nog geen idee
wat ik voor morgen ga doen
dus ik ga gewoon een wasje draaien
en dan komt het vanzelf (ha)

36 opmerkingen:

  1. Deze banner is echt heel leuk!

    ..bij mij werkt het ook zo...ben soms uren bezig met uitdenken, kleuren zoeken, maken....
    en plots begin je een andere keer opnieuw, en is het in een kwartiertje gepiept.

    ...ik ben altijd wel boos dat ik dan zóveel tijd heb 'verpest' aan iets wat toch niks is...

    fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I have to be in the right frame of mind to be inspired. Unfortunately I'm in a funk at the moment and can find no inspiration anywhere. Sad, I know.

    Your blog cheers me up though!! It's very inspiring. I don't know how you come up with it.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst even mijn complimenten voor je mooie nieuwe bloghoofd. Zoals altijd ziet het er prachtig uit en ik was al benieuwd hoe je dat toch altijd deed. Even een tipje van de sluier opgelicht...
    Bij mij werkt het altijd zo dat ik mijn inspiratie gaandeweg krijg. Als ik ergens mee bezig ben bedenk ik allerlei mogelijkheden en soms is het dan weer moeilijk keuzes maken. Vaak blijft de rest dan nog in mijn achterhoofd voor later....
    Groetjes en een fijne zonnig dag,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik ben helemaal verliefd op dat weerhuisje!!!! Ik ga naar genoeg kringloopjes en rommelmarkten maar zoiets ben ik helaas nog niet tegengekomen...
    Tja mijn blogje moet hoognodig opgeschoond worden en met de lente in de bol en een zonnige dag kan het vandaag wel eens wat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is super geworden, is al het geworstel niet voor niets geweest! ik hoop dat je je huisje nog kan maken. Bij mij werkt het ongeveer het zelfde, als ik er voor ga zitten werkt het niet ben ik met wat bezig dan komt het idee van zelf!Dus maar veel bezig zijn:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! He-le-maal leuk! En wat kun jij goed een idee overbrengen! Heb een mooie dag! Rozalinde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtig verhaal en een héél mooi header!

    Groetjes, Maja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi. Ik was veel even van slag door de rommelige eerste foto ;-)
    Maar bij mij gaat het precies zo. En dat terwijl ik in het dagelijks leven denk gestructureerd te zijn. Maar vaak gaat het dan ook wel zo. En meestal krijg ik pas om vijf voor twaalf HET idee.
    Ik had nooit kunnen bedenken dat je gewoon een wit vel papier gebruikte, hihi. Ik dacht dat je eindeloos aan het photoshoppen was. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. en mijn beveiligingscode was: inglinse

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Effie, ik kan helemaal niet photoshoppen, ben in het geheel niet handig met computers,
    maar wie niet sterk is moet slim zijn, nietwaar?
    @silly old suitcase: ik denk dat de "probeertijd" om iets te maken niet verloren is, blijkbaar is dat gewoon nodig om tot iets te komen..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om het proces mee te mogen bekijken, heb ik ook wel wat aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk bloghoofd! Ik schrijf voor mijn loon en soms kan ik úren beuken op een tekstje van 100 woorden en soms ram ik er een 4 pagina verhaal in een uurtje uit. Was er maar een wet voor!
    Fijne dinsdag,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. toch wel een tijdrovend werkje ...heel leuk resultaat en gewoon loslaten en laten komen denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ontzettend leuk dat je ons een kijkje geeft in het maakproces!

    Ik vind je nieuwe bloghoofd erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ALWEER een fantastische post en een superheader, ik krijg gelijk zin om dat zuurkijkende vrouwtje op die schommel een beetje op te vrolijken en een goeie "swing" te geven!

    Liefs, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig...en de vraag waar ik al een tijdje mee liep is door het hele stukje wat je hebt geschreven ook beantwoord....heerlijk...om werk in uitvoering mee te beleven...Thanx Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk die nieuwe 'banner'. Inspiratie haal ik uit van alles. Kom net van een b.s. heb een lesje in groep 1/2 en 3 gegeven. Het thema is zintuigen en ik heb met de kinderen bloemetjes gemaakt van wol-vilt.
    En dat is ook mijn antwoord; je moet je ZINTUIGEN goed gebruiken en zorgen dat deze altijd op scherp staan.
    Concreter, mijn inspiratie haal ik uit de natuur, muziek, film, boeken, 'dingetjes' en zeker uit 'kinderkunst'
    Heb net je boekje ontvangen, dankjewel en een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh heerlijk die inspiratie leuk dat je dat wil delen met ons, en roze ja das ook een favoriet hier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. de beste ideeën krijg ik als ik uitgerust ben, dus wacht ik daar maar op want anders is het een eindeloos verhaal waar ik meestal niet tevreden over ben.
    Wat een vrolijk bloghoofd heb je gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke blog ! Heel mooi ! Veel inspiratie !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo werkt het voor mij ook vaak, maar jij doet het dan ook en ik kom er niet toe...
    Ik vind je banner supermooi!
    Leve de Lente, en Leve jouw Blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Ingrid.
    Ik zie iets bekends op de eerste foto ;-))
    Bedankt voor de lieve hartjes, mooie envelop !
    Bij mij ontstaan de ideeën ook soms spontaan.
    Fijne avond !
    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ingrid (Punky Wunky)29 maart 2011 om 20:20

    Mooi banner weer ! Heerlijk zo op de schommel.

    Mijn inspiratie haal ik overal vandaan, vooral beelden die ik ergens zie ,of denk hé dat kan ik ook eens proberen. Soms heb ik al heel veel ideeen in mijn hoofd en op een moment ga ik daar dan wat meedoen. Zoals zondag toen ik van een oud handwerkkleedje een leuk kussentje maakt en gisteren heb ik dan eindelijk de knopenarmband gemaakt die ik al lang wilde maken. Had ik alles netjes uitgelegd en toen ik hem ging rijgen werd het toch een andere volgorde en met kraaltjes die er nog niet bij lagen. Zo gaat dat.... Het wortd meestal toch iets anders dan wat ik in mijn hoofd had :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Onwijs leuk om te zien hoe zo'n mooie banner bij jou tot stand komt. Goed gelukt ook, lady on the swing!

    (En superbedankt voor je pakketje! Ik was ziek dus kon je niet eerder bedanken. Een feest voor het oog, ik kan niet wachten tot de rechtmatige eigenaar het boek uit gaat pakken!)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Ingrid,

    Als eerste bednkt voor je pakktje! Ik ben erg blij met het stofje! Leuk verpakt ook! De materialen die je voor de aankleding van het pakketje hebt gebruikt, versieren nu mijn tutkamer.

    Ik moet altijd broeden op een idee. Er schiet iets in mijn hoofd. Dat teken ik dan eenvoudig of schrijf het op en leg het weg. Onbewust zit ik er dan op te broeden en begint het langzaam vorm te krijgen. Soms dezelfde dag nog, maar meestal gaan er een paar dagen of soms zelfs weken overheen. In de auto kan ik ook het beste nadenken. Ik rijd eens per maand vanuit midden nederland naar Limburg en terug. Meestal heb ik daarna de beste ideeen.

    Liefs Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hij is wel heel mooi geworden :D

    xxMarit

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zooo super hoe jij je banner maakt, dacht ik toch ook dat je alles met photoshop maakte..
    maar dit is tig x mooier.
    Helaas zit mijn hoofd veel en veel te vol..(nog tips om die leeg te krijgen? :)
    En lukt het mij totaal niet om inpiratie uit mijn handen te krijgen.
    Ik ben dus ook een die stik en stik jaloers is op JOU!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Goh wat grappig zeg, dat je die header ook echt op een wit papier plakt. Sinds je verteld hebt dat je bijna al je foto's in de badkamer maakt moet ik daar steeds aan denken als ik je foto's bekijk ;-)
    Mooie header!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het is erg mooi geworden!! Wat leuk hè hoe zo gaande weg en al puzzelend iets moois ontstaat! Goed gedaan!!
    groeten petra

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hij is geweldig,
    en ja, zo gaat dat hier ook heel vaak.
    Iets moeten,
    dat gaat niet werken.
    Leuk om te lezen; het verhaal achter de banner;)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. WOOOOW, wat is dit leuk! Via 'blog in de kijker' op de blog van 'Moois van...Me' kwam ik hier een kijkje nemen. En...... ik bwas direct 'verkocht', zoals dat heet! Laat het uit je pen vloeien, ik volg het wel! Groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat mooi!!! Net je blog ontdekt en ik kom zeker nog een kijkje nemen. Die bloesem is prachtig hé... ben ook aan het wachten op de appelbloesems! Leuke krijtjes heb je ook, die verkoop ik ook. Leuke kleurtjes vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)