zaterdag 5 maart 2011

Reality-check

gisteravond toen we terug reden uit Utrecht
(waar het overigens erg leuk was
het werk van Julia prachtig
en haar ouders bijzonder aardig)
vroeg ik mij af waar al die mensen
in al die auto's
naar toe gingen en vandaan kwamen
toen ik dat aan meneer de Boer vroeg antwoorde hij:
dat je dat denkt is prima
maar moet je het hardop zeggen?
(als je meneer de Boer zou kennen zou je weten
dat dat een typisch antwoord voor hem is
enigszins bot maar altijd vriendelijk en meestal
met een bulderende lach..)


wel had ik het idee na zo'n dagje
het dorp Uit
dat ik soms vergeet dat er buiten Hier
een hele wereld is, waar van alles gebeurd
waar file's staan, waar heel veel winkels zijn
mensen druk bezig met van alles en nog wat
dat het hoog tijd word
dat ik weer even de Wereld intrek
na zo'n winter in het dorp


dus mijn uitstapje volgende week Donderdag
samen met Daan naar Berlijn
 had ik niet beter kunnen plannen
een kleine reality-check
een verandering van perspectief
kijken wat iedereen aan het Doen is..

ik hoef alleen maar de juiste tas
in te pakken en in de trein te gaan zitten..
het zou handig zijn als zo'n rugzakje volstond
maar ik neem altijd voornamelijk Veel mee terug..
vorig jaar naar Istanbul wilde ik persé
het rode gebloemde koffertje (1ste foto) meenemen
meneer de Boer vond een koffer met wielen
veel handiger, maar droeg hem wel voor me..
ik vind het nog altijd jammer dat ik daar geen foto van nam..

om in stijl te reizen
vind ik zo'n fijne vintage handtas wel wat
maar ik sleep altijd zo veel mee
waarvan ik denk dat het misschien wel van pas komt
dat dit werkelijk niet zou volstaan..

ik denk er nog eens even over na
voorpret is het halve werk, niet waar
nu ga ik een rommelmarkt bezoeken
en neem ik deze fijne tas-op-wielen mee
ik zag iedereen er altijd mee lopen
(niet speciaal deze uitvoering..)
maar ik vond het altijd wat oubollig
nu ik me daar over heen heb gezet
kan ik het Iedereen aanraden
niks geen gesjouw met overvolle tassen
en..als je iemand op een markt ziet lopen
met deze prachtige tas-op-wielen, ben ik het....
; )

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk vooruitzicht zo´n uitje! De voorpret is minstens zo leuk. ´k Ben benieuwd naar de verhalen. Die rode gebloemde koffer is geweldig. Wij sjouwen ook altijd met oude koffers, maar dan van die bruine. Zijn ook heel leuk, maar zo´n gekleurde heeft ook wel wat.
    Vorige week was ik ook weer even in de stad (waar ik de 1e 35 jaar van m'n leven woonde) en dacht ook: tjonge wàt een heleboel mensen, wat doen die allemaal hier (m'n dochter riep: wat is het hier druk zeg). Ik voelde me, nu na 8 jaar dorp, een echt provinciaaltje.
    Ook weer lekker dat stadsleven, hoewel ik het dan toch ook weer super vind om in ons dorpie thuis te komen.
    Fijn weekend, Idelet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. via je blog en het lezen van anderen haal je ook de hele wereld binnen, toch? Veel plezier in Berlijn, wat leuk voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zag toevallig gisteren een oude dame met een heel oude Brabantia boodschappentas op wielen en vond hem echt geweldig. Niks oubollig, super juist!
    En veel plezier op de rommelmarkt en in Berlijn natuurlijk! (wil ik ook nog eens heen...)
    ~ Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie tassen en koffers.
    Niks mis mee om zo'n leuke tas op wielen te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat witte vintage tasje is fantastisch! Daar zou ik met liefde minder goor meeslepen :-) Veel plezier in Berlijn.
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, ik heb dat precies eender, als ik het eiland af ben geweest!
    En zo gek. Als er hier een ongeluk gebeurt, en er staat in de krant waar de betrokkenen vandaan komen, is dat vaak van buiten het eiland. Ik vraag me dan ook altijd af: wat deden die hier?
    Alsof er hier niets te doen is,en ik iedereen moet kennen,haha.
    Je hebt mooie koffertjes! En zo'n tas op wielen is inderdaad ideaal. Je hebt ze trouwens tegenwoordig ook in hele frisse kleuren. Maar zo'n oubollige bruine heeft wel wat...
    nog een paar dagen fijn voorgenieten, en dan goede reis en veel plezier in Berlijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hè ik was ook op de rommelmarkt, heb je rode wagentje niet gezien :) wel heel veel leuke andere hebbedingetjes. Ik vond de markt zeer de moeite waard dit keer, jij ook nog iets leuks gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Berlijn! Wat heerlijk, geniet er van en met die tassen komt het wel goed, grote sterke Daan kan vast we wat dragen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)