maandag 7 maart 2011

Signs

de eerste keer dat ik samen met Daan
een paar dagen wegging was hij een jaar of 13
we gingen naar Parijs
(ik wilde allebei mijn kinderen Parijs als eerste laten zien)
we hadden een fantastische tijd
het enige wat een verschil van mening opleverde
was dit bord, ik kocht het bij een stalletje langs de Seine
Daan vond het Echt niet kunnen...
en weigerde om het te dragen

ik vind oude reclame borden gewoon leuk
er gaat een soort hysterische vrolijkheid vanuit
zag je ooit iemand Zo sinaasappels aanprijzen ?
of zo'n gezellig pepermuntje...
vroeger bij ons in het dorp
had je ook een Végé
met een oude man in een grijze stofjas
en een vrouw bij de kassa met een gebloemd schort
zo'n winkeltje zoals je ze in Frankrijk nog wel vind
hier bestaan ze niet meer den ik..
dit bord komt uit een oude huishoudschool in Den Haag
ik kocht het op een rommelmarkt
je ziet de meisjes staan, met hun witte schorten aan
lerend hoe ze een pan
niet Zo maar Zo op het vuur moesten zetten
(giechelend en wel)

geruststellend vrolijk al deze borden
eet sinaasappels, Banania en pepermunt
zet de pan goed op het vuur
en het komt Wel goed met je

het Banania bord heeft jaren in de keuken gestaan
en is uiteindelijk op de zolder beland
Daan had misschien toch wel gelijk..

10 opmerkingen:

  1. Oh, the banana man ended up in the attic ... maybe if he sold oranges things may have turned out differently for him!

    Every one of your posts are completely fresh and new ... you never repeat yourself, Ingrid! I don't know how you do it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love your signs,especially the pots and pans- I can't believe there were instructions on how to put pans on to heat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Ik ben ook gek op vintage reclameborden. Vooral vintage airline reclames vind ik zo mooi. Heb er een hele berg. Ik zal ze binnenkort op mijn blogje zetten ;-) Jammer dat de bananenman nu op zolder staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. parijs...met dit zonnige weer komt de nostalgie boven, mijn 1ste keer was met school, met de bus 1 dag op en neer. weer thuis moest ik huilen van geluk. wat een avontuur! ik kan de emotie nog voelen.

    ps wat vond je van mijn binnenkijker in de 101? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jammer dat de bananenman naar de zolder is verhuisd, ik vind hem ook al is hij misschien bedenkelijk toch nog steeds mooi. Maar goed, misschien ook omdat mijn kinderen uit Afrika komen. Ik heb pas een boek gekocht met allemaal Afrikaanse reclame-borden en schilderingen erin, helemaal mooi ook.

    Zonnige maandag toegewenst!
    Marièlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die van Banania doet me denken aan vroeger...Aan vroeger toen ik bij mij oma bleef slapen. 's Ochtends maakte ze dan zelfgemaakte chocomelk en die dronk ik altijd uit zo'n Bananiakom. Ik hield zo van die kommen, ik werd er zo vrolijk van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind die borden helemaal leuk, ook die van Banania! Wat je zelf al zei, ik word er zo vrolijk van!

    Love your header!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ingrid (Punky Wunky)7 maart 2011 om 19:25

    oh wat jammer dat de bananaman is verhuisd naar de zolder. Maar ja als je er al lang tegenaankijkt. Soms is het tijd voor wat verandering.
    Rcelame roden zijn zo mooi!

    Heel veel plezier in Berlijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw dat is een mooie die van die sinasappels! haha, daar word je zeker helemaal blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. these signs are unbelievable...lovely and bright....I think we all need bright right now!!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)