dinsdag 1 maart 2011

Simple crochet bag

ik had al  jaren niet gehandwerkt (is dat een woord?)
tot ik een paar jaar geleden
het boekje Naaien enzo van uitgeverij Snor kocht
dat zag er zo gezellig uit
dat ik meteen weer begonnen ben
eerst met gehaakte boodschappen-netjes
en daarna ik haakte een hele serie kleine tasjes
waarvan ik de meeste weggaf
alleen de turquoise en de rode zijn daar nog van over



ik vond ze laatst terug in de kast
en ik kreeg er meteen weer zin in
dus haakte ik er nog een paar bij
het is werkelijk een simpel model
eigenlijk haak je een langwerpig lapje
en handvaten
dit patroon is van het rose tasje met gele rand

je kan het patroontje makkelijk aanpassen
je kan in plaats van de boogjes
ook gewoon vasten haken
zoals het groene tasje
of stokjes, zoals het gestreepte
ook kan je het groter (voor jezelf)
of kleiner (voor hele kleine handjes) maken
effen, gestreept,
een koordje er door heen, verzin het maar

dit zijn wat voorbeeld-randjes
die je nadat je het tasje in elkaar hebt gezet
aan kan haken
maar je kan het zo moeilijk of makkelijk
maken als je zelf wil..

asl het klaar is kan je er nog
iets opnaaien, iets gehaakt, van vilt
een bloem, knopen, een naam..
of gewoon helemaal niets

en als je nou niet kan haken, geen tijd hebt,
of gewoon geen zin
kan je ze ook bij mij bestellen
precies Zo als je het hebben wil
want ik haak graag en veel...
it keeps me calm!
*
succes en een fijne dinsdag

40 opmerkingen:

  1. I love them! You're so clever and your chouce of colours are divine.

    I'm thinking I'd love a crocheted vest with a button-down front ... to wear over a t-shirt with jeans. And it'd have one of your flowers on either side. That'll be the next big thing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er stuk voor stuk heel leuk en vrolijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jajaaaa, die turkoise! Heel graag alsjeblieft.
    Ik mail je....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n heerlijk vrolijke tasjes! Naaien en breien kan ik alvast, toch ook eens proberen haken dan maar? Merci voor de uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vrolijkheid zeg!
    Zo kun je dus ook heel makkelijk rokjes haken, ben d'r nu een aan het maken voor de dochter. Koortje erdoor aan de bovenkant en klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn leuk! Je kan echt alle kanten uit qua kleur en steken, moet ik ook eens proberen! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. die turqoise en rode zijn juist de leukste!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat zijn ze gaaf! Dank voor het delen van je patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. tja, ik val natuurlijk bikkelhard voor de appel, dat begrijp je.

    Ik kwam zojuist mijn favoriete haaknaald tegen in de keukenla, dat moet een teken zijn!

    Ik zal mijn stash eens opzoeken (ik durf het niet te fotograferen :) En aan de gang ermee. Pops heeft de appeltas hard nodig! (of was ik het die dit soort frutsels in huis nodig heeft?)

    Ciao

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke tassen. Doet me denken aan mijn eerste tas voor school, door mijzelf als achtjarige gehaakt. Nostalgie ten top voor mijn maar ze zijn wel echt van deze tijd hoor! Knufzz...Peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze tasjes zijn erg schattig en vrolijk.
    Ook leuk om te maken van 'restjes'

    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik word hierzoooooo vrolijk van.......Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  13. de tasjes zien er echt heel vrolijk en 'heppie' uit!!! over een tijdje zal ik eens proberen zo'n tasje te haken.. (;

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze zijn enig!! heerlijke inspiratie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Aaah wat leuk, wil graag een tasje met bird en bloem erop..........

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooooh wat een inspiratieblogje is dit weer Ingrid!

    Dankje voor al het moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fantastisch leuke tasjes! Mijn complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi Ingrid,

    Just found your site. I love it! I love what you said about what makes you smile. Me too. I am a quirky crafter, inspired by simple and lovely. I will definitely send you something that will make you smile.

    Kind regards,

    Amy in Sebastopol, California

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat Leuk!!

    Maak je er ook nog een "binnen tas" in of hoeft dat niet.

    Groetjes van Ivonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I LOVE these bags. Just posted it on my blog with links to your blog and this page (if you don't mind). I love crochet and have friends come over almost every second Friday morning to my house. We call it Craft Share and we have a page on facebook. C

    BeantwoordenVerwijderen
  21. muito lindo!! very beautiful!!
    Lovely art!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een geweldige blog. Kwam er toevallig op en nu lees ik 'm iedere dag.
    Ik houd zo van zulke humor.


    groeten,
    Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuke tasjes!! Ga ze zeker proberen! Heb na lange tijd niet te hebben gehaakt, de 'draad' ook weer opgepakt : )

    BeantwoordenVerwijderen
  24. I love you artwork! You are so talented.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een ontzettend mooie tassen!
    groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Great looking bags. Thank you for the tutorial xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. These bags look like so much fun! Will be trying one, for sure...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Such cute styles and bright colors!! Very Nice!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Fantastyczne torby ! No i genialne połączenia kolorów. Pozdrawiam z Polski. Ala

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Maravilhosas suas obras de arte!!
    Abraços carinhosos aqui do sul do Brasil..
    Sonia Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  31. They're adorable! I'm gonna make them all for my granddaughters!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wou dat je naast mij woonde, dan konden we de hele dag samen haken (niet eng bedoeld hahaha :)
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  33. mooie creatife dingen ik ga meteen aan de slag

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)