zaterdag 19 maart 2011

Storage

na een wat stress-vol begin van deze ochtend
waarbij ik geen foto's meer kon uploaden
omdat ik Alle foto-ruimte(1gb) van mijn blog
had opgebruikt, en dus niks meer kon plaatsen
heb ik uiteindelijk via vele help pagina's
wat oude foto's vewijderd via Picasa
(die de blogfoto's opslaat)
om dit bericht te kunnen plaatsen
en extra ruimte moeten Kopen
om verder te kunnen..

ondertussen ben ik volledig mijn verhaal kwijt
ik word altijd Bijzonder gestresst
als er iets op de computer niet werkt
zoals ik gewend was
ik heb nu een paar vaardigheden als bloggen
onder de knie, maar uiteindelijk
snap ik Helemaal niet hoe het werkt
en word ik er een beetje Paniekerig van
als het niet lukt..

uiteindelijk, nadat ik het eerst zelf probeer
(maar hoeMeer help-pagina's ik lees
hoe Minder ik het begrijp)
stoor ik meneer de Boer
die rustig zit te ontbijten, met de krant
met het verhaal dat mijn Blog
vol is en ik er wel mee op kan houden
waarop hij reageert met een gefronste wenkbrauwen
(en die zijn indrukwekkend, dat kan ik je verzekeren
toen de kinderen klein waren
hoefde hij er maar 1 op te trekken
en ze waren onmiddelijk stil,
eigenlijk heb ik dat zelf ook wel een beetje..)

hij eet daaarna rustig zijn ontbijt
en drinkt zijn koffie (tergend langzaam)
(terwijl ik in het Wilde Weg van alles aan
het aanklikken ben)
uiteindelijk komt hij er even bij zetten
en zegt Doe nou eens Rustig
waardoor ik helemaal de zenuwen krijg
en snauw dat ik Rustig ben (jaja)
er word wat geklikt hier en daar
afgerekend met een creditcard
en binnen 24 uur Zou alles geregeld moeten zijn
(ik ben pas rustig als ik Zeker weet
dat het geregeld is, ik word altijd een beetje achterdochtig
van al die Virtuele handelingen)

maar goed het lijkt er op dat deze post
er nog bij kan
de plaatjes hierbij slaan natuurlijk
Helemaal nergens op
ik had een verhaal over Lente,
vogeltjes die fluiten, kippen die eieren leggen,
gezellige bloemetjes in de tuin
zonnestralen
pioenrozen die beginnen te groeien..
en een Lente-is een-Hoopvol-seizoen
praatje..

maar aangezien ik
mij Zo van de wijs laat brengen
door weigerende computersystemen
was ik ineens helemaal Blanco
de opslagruimte in mijn hoofd is ook
beperkt,
maar ik zou niet weten waar ik
daar wat Extra van zou kunnen kopen
met een creditcard...

ik wens jullie allemaal een Kalm weekend
(en ik geloof dat ik het nu voornamelijk tegen mezelf heb
Och Hemel)
-X-

25 opmerkingen:

  1. Wat een mooie plaatjes weer!
    Zijn dat opkomende pioenroxen, zie ik dat goed, mooi!

    Bij mij ook computerperikelen vanmorgen! meteen een onrustig gevoel...mijn man met katerig hoofd achter laptop gezet en het is weer voor elkaar.
    Maar het zonnetje komt door, dus dat maakt veel goed.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja...kalmte kan je redden...ik zeg het ook vaak tegen mezelf ;-) Zet 'em op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, wat een grappig verhaal, en vooral de reactie van jouw "meneer de Boer"
    Blij dat je niet moet stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, ik wist niet dat je maar een bepaalde ruimte had op blogger? Jeutje, kan me voorstellen dat dat dan behoorlijk paniek is. En buiten dat, ik kan niet echt zonder jou fotootjes en plaatjes hoor. Maakt mij altijd heel blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @lilalotta, dat widt ik ook niet, totdat ik een afbeelding wilde invoegen en ik kreeg een Oeps, vol! Blijkbaar slaat blogger je foto's op in picasa en als je dan 1gb gebruikt hebt moet je ruimte bijkopen, je kan er ook foto's weghalen maar die zijn dan ook weg van je blog.
    En aangezien ik nogal veel foto's per bericht zet is het snel vol..maar ik denk dat het nu opgelost is..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hilarisch en herkenbaar! Ook de reactie van meneer Dee Boer. Hier heet hij anders, maar doet hij hetzelfde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik verklein m'n foto's altijd een beetje en heb tot nu toe nog maar 3% verbruikt van het totaal.

    Die witte duifjes mobiel: die had ik als jong meisje in m'n kamertje hangen. Géén idee waar ie gebleven is.

    Ik mag hopen dat je tot in het oneindige blijft bloggen want ik maak altijd een huppeltje als ik zie dat je weer een berichtje geplaatst hebt.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mwah! I love those flowers taped to the wall with washi tape :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahahahahahahahaha!!!!
    Ik kan me levendig voorstellen hoe je je voelde. Misschien omdat ik dat ook zo zou hebben ?
    En je schrijft het zo grappig neer dat je jezelf kan troosten met de gedachte dat jouw ellende bij anderen veel plezier heeft gegeven.
    Ik heb me in ieder geval een kriek gelachen met je verhaal ( en weeral genoten van je mooie plaatjes ! ),
    Dit soort ' ellende ' : daar mogen we een beetje plezier aan hebben hé, niet ?

    ik vrees trouwens dat ik dat ook wel eens ga voorhebben, plaatstekort voor foto's. Ik weet dan dat ik jou om raad kan vragen :)

    Nog ene zen-weekend toegewenst !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sorry, Ingrid, ik heb heus wel begrip voor je stress op de vroege ochtend,maar ik vind dit een superblog. Ik kijk ook echt uit naar je berichten met de geweldige foto's en tekeningen.
    Heel fijn, stressvrij weekend gewenst vanuit Zuid Limburg.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Blog vol, hoe kan dat nu weer? Moeten we daar allemaal bang voor zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. LOL! Je had mij moeten zien toen mijn computer een tijdje geleden niet meer opstartte!! Voor wie Vista heeft: hij bleef maar op het 'Welkom' scherm hangen en verder... nada! Mijn lief heeft toen heul geduldig allemaal lastige dingen gedaan via 'veiligheidsmodus' enzo, terwijl ik met zweetplekken zat te stamelen 'had ik nu toch maar back-ups gemaakt'. Jaja, hier dus nog een heldin ;-) En ik ben dan nog wel webredacteur. Pff!!!!
    Fijn weekend!!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 'Oeps' dit zelfde heb ik ook al meegemaakt en om je gerust te stellen bij mij was de reactie idem dito. Ik ben en voel me nog altijd de 'digibeet' hier in huis. Maar wat heerlijk als de 'boeren' & zonen dit, voor ons grote probleem, op kunnen lossen. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I love this post and thank God for credit cards I hate when things on the computer don't work!!! Love the first photo best of all!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik herken ook de opmerking: blijf nu even rustig! Dat werkt op mij als een rode lap op een stier en ik zal ook idd ziedend en rood terug roepen: Ik Ben Rustig! Helaas weet mijn BB echt niets van bloggen/computers en zal ik dus alles op het web alleen moeten doen en ook ik raak in paniek maar gelukkig komt alles altijd weer goed net als met jou blog!! Het is weer een heerlijke post, Rustig weekend, Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het zijn wel weer hele mooie foto's.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. idem dito meegemaakt en 'k wist ook eerst niet sebiet wat gedaan, maar 't is ook goedgekomen en nu kunnen we naarstig de wereld weer stalken met foto's en berichtjes hé !
    Heb van je postje genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Ingrid ik had dit bij een ander ook al eens gelezen....wat herkenbaar dat je van slag raakt....zou ik ook hebben hoor! En die van mij zou hetzelfde reageren en mij eerst in mijn stress laten gaar koken hahhhahahahah Zo herkenbaar....maar ja het bij kopen is een feit....hgr Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een stress zo op de vroege ochtend, dat is nooit fijn.
    Ik kreeg de stress al toe ik je berichtje las, want wat als ik dat binnenkort ook heb? Slaat blogger de foto's automatisch op bij picasa? En hoe kan ik nu zien hoeveel ruimte ik al verbruikt heb voor de foto's?
    Gelukkig schijnt de zon, dat is vast goed voor het ontstressen ;-)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ Sigrid, via je gmail kan je naar het kopje foto's gaan dan kom je in Picasa, bij instellingen kan je dan zien hoeveel je van je 1 GB ruimte hebt opgebruikt.
    Ik wist dat ook allemaal niet, ik gebruik picasa nooit, maar je blog heeft dus een beperkte opslagruimte, je kan wel makkelijk bijkopen maar dat kan alleen met een creditcard,je kan ook niet gebruikte foto's uit je picasa verwijderen, maar blogfoto's verdwijnen als je ze uit Picasa verwijdert ook uit je blog..en uiteindelijk is het natuurlijk toch vol..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. guttegutteguttt... wat een vredig weekend moest worden... Ik moet er een beetje van lachen, zó herkenbaar. Die paniek.
    Ik hoop dat je aankoop je vannacht niet uit je slaap heeft gehouden en dat vandaag de zon weer schijnt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. dank je voor het antwoord Ingrid, ik was al even op zoek gegaan maar had het nog niet gevonden. Ik gebruik picasa ook nooit. Ik zal eens gaan inloggen en kijken hoeveel ik al verbruikt heb..
    En een creditkaart heb ik ook al niet..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ai, herkenbaar! ik wordt onuitstaanbaar als iets (techniek dan) het niet doet zoals het behoord. Mijn lief sluipt nu bij de eerste vorm van gemopper (als ik achter de compu zit) de kamer uit...hahaha! stressvrij weekend gewenst! En geweldige foto's trouwens! Die had ik toch niet willen missen...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik verklein m'n foto's ook, naar 900x1200 pixels, dat is meer dan genoeg voor de virtuele wereld. Groter dan dat is alleen handig als je wilt afdrukken.

    Maar extra ruimte kan natuurlijk nooit kwaad!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)