woensdag 30 maart 2011

White paper, lamb and tank

op mijn post van gisteren
kwamen heel veel reacties
over mijn veronderstelde photoshop kwaliteiten
ik vind het natuurlijk een compliment
dat veel mensen denken dat ik Dat heel goed kan
maar het is Niet zo
ik kan helemaal niet photoshoppen
ben zowiezo helemaal niet handig met computers
(ik probeer hem te slim af te zijn..)
bloggen kan ik nu aardig
maar daar heb ik heel Veel tijd in gestoken
alles wat je ziet is in elkaar geknutseld,
geplakt, geschreven....

dus ook de mailtjes met de vraag
Hoe Doe Je Dat
vind ik moeilijk te beantwoorden
zoals mijn zoon Daan altijd zegt:
als je iets graag wil moet je je Erop-Toeleggen,
veel tijd in steken en er vooral plezier in hebben
en zoniet dan stop je ermee
(hij heeft de neiging nogal duidelijk te zijn
soms op het botte af, maar altijd goed bedoeld..
en uiteindelijk heeft hij gelijk..)
en dat heb ik gedaan
omdat ik veel dingen Niet kan op de computer
(ik word ook altijd Heel wazig
als iemand mij probeert iets uit te leggen
en kan het ook helemaal niet onthouden)
doe ik het op mijn manier
met de hand, op witte velletjes papier
en gefotografeerd in de badkamer
(vanwege het licht)
zoals ondertussen welbekend..

dus het enige wat ik kan adviseren:
Ga door-Probeer-Misluk-Doe het opnieuw etc..
en vooral doe het niet als een ander
maar Als-Jezelf!
op de vraag hoe maak je je hoofd leeg
heb ik ook al niet echt een antwoord
ik kan wel zeggen wat bij mij helpt
als mijn hoofd omloopt van de Dingen van de Dag
zeg ik altijd tegen meneer de Boer
ik Moet echt even een uurtje haken
(of vogels vouwen, ligt eraan of ik in een
papier- of wol periode zit)
doordat je daar een bepaalde concentratie
voor nodig hebt, bijvoorbeeld het tellen van de steken
kan je gewoon niet aan iets Anders denken,
maar iets anders doen waar je
een bepaalde focus nodig hebt kan ook werken
dat moet je voor jezelf uitvinden: Wat werkt!

Iets heel anders:
het schaap wil graag naar de babykamer
op het platteland van Maike (Orange farmhouse)
(adres heb ik)
de slingertjes zijn voor:
Puur Arnika, Twee meisjes, Karen en Henderica
als jullie je adres willen mailen..stuur ik het op
en voor de rest

14 opmerkingen:

  1. Wat een wijs mens is die Daan van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, wat een wijsheid weer! Ik ga je mailen! Leuk! Joepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke post, ik durf het bijna niet te zeggen. Ik heb me ingeschreven voor een cursus 'fotoshop' het is een soort bijscholing voor mijn werk. Maar ik ben het helemaal met je eens en ben ik meer van het plak en knip werk. Het moet van mijzelf en tegelijk zie ik er als een berg tegenop. Wat doen we onszelf toch aan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo super wijsheid van jullie zoon en zo waar!
    en mijn hoofd leeg krijgen tips...
    Ik ga nu echt echt proberen om te haken! en het ook leuk vinden natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. als je in om het even wat je doet op dat moment echt doet , geraakt je hoofd vanzelf leeg...of het haken, vouwen, kalligraferen, vilten is ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat heb je weer een prachtige header!
    (óók mooi gemaakt, ik hou wel van dat knip- en plakwerk) :*)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. love your new header...and all things bright and sunny!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn zoon(5) maakt zich erg zorgen om jouw auto (bovenste foto) Hij is bang dat je hem weg moet gooien,omdat de wielen kwijt zijn. Zijn advies is goed zoeken in de bank, dan vind je ze best wel. Ik hoop dat je iets hebt aan zijn tip. De blauwe zonnebloembus vindt hij wel heel cool.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Mim, wat lief van je zoontje, ik zal m niet weg doen, en zeker 's zoeken tussen de kussens van de bank want wat je Daar (behalve koekkruimels!)allemaal vind...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thank you for sharing your experiences. You've heard it before, you have a fantastic blog.
    Greetings from Sweden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O waaaauuuuuw, da badkamer, wat een SUPERtip!! Ik ga hem meteen en direct in praktijk brengen. Dank je wel (en verder geniet ik me suf van je creatieve foto's).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik fotografeer in de logeerkamer. Mooi middaglicht! Je hebt een wijze zoon. Da's wel handig soms ;-)
    Fijne woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Thanks again ingrid!!
    Zoals Feliz, mijn dochter zegt: van proberen kan je leren. en dat doen we dus..
    groet,
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)