donderdag 30 augustus 2012

Hurray for Fem



vandaag is een appeltaartdag,
op afstand dat helaas wel,
mijn vriendin Fem is vandaag jarig,
maar het is te ver,
om zomaar even heen en weer te gaan,
ik zou niet weten,
waar ik zou moeten beginnen
om uit te leggen,
wat ze voor mij betekent


maar een ieder,
die een Hele Goede vriendin heeft,
begrijpt het wel denk ik,
we praten, voornamelijk door de telefoon
(oh oh de rekening..)
 we luisteren,
we kakelen er een eind op los,
we huilen, we klagen,
we fantaseren dat we er samen vandoor gaan,
het leven van Alledag achter ons laten,
een krot in een stoffig dorp in Frankrijk kopen,
kippen nemen, een brocante handel beginnen,
 appeltaart bakkend door het leven gaan,
met een gebloemd schortje aan,
op blote voeten en natuurlijk
zonder make up...


we lachen,
dat Vooral eigenlijk,
overal om,
maar voornamelijk om niks..
(iemand die ons zou horen bellen,
zou zich werkelijk afvragen
waar gaat het Eigenlijk over?)


ja, vandaag is het een appeltaart dag,
van harte Fem..
een Fijne dag, en nog vele Mooie jaren
(en dat ik er getuige van moge zijn)
enne..
we bellen!
-XXX-

12 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met zo'n lieve vriendin! Trouwens die plannetjes van jullie lijken me heerlijk! Mooie dag; laat de appeltaart lekker smaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn om zo'n vriendin te hebben, geniet van elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg fijn zo'n vriendin, ik weet precies wat je bedoelt ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een allerliefstebestegoeiste vriendin die in Zeeland woont en die je véél vaker zou willen zien en knuffelen dan je kan?...
    zo ene heb ik ook.

    Maar gefeliciteerd en geniet van de appeltaart
    en proost op een bijzondere vriendschap! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd voor Fem! E wat is het goed om zo'n vriendin te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, zo'n vriendschap. Zo'n vriendin heb ik ook. Waarmee ik van die gesprekken voer waardoor lief na enkele uren vraagt: "Maar waar hadden jullie het nou over zo lang?". En als ik dan antwoord geef, zo'n beetje dan wat onderwerpen noem die niets met elkaar te maken lijken te hebben maar door ons toch tot een leuk gesprekskettinkje werden geregen, kijkt hij me verwonderd aan en concludeert dat hij het vast nooit helemaal zal gaan begrijpen.

    Koesteren, dat moet met zulke vriendinnen.

    Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte voor je vriendin. En ja, waar zouden we zijn zonder onze beste vriendin?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je lieve vriendin.
    Hoe mooi en waardevol om zo iemand in je leven te hebben (ik heb ze ook gelukkig ♥)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ken je niet, maar van harte gefeliciteerd Fem! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een lieve vriendin hebben, is het fijnste wat er is. Gefeliciteerd! enne...
    geniet van de appeltaart :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)