donderdag 17 oktober 2013

Waiting (while taking pictures of my room..)



gisteren kwamen Martine en Marlous op visite
, beide ken ik al vanaf de begintijd van mijn blog,
aanvankelijk via de mail
en later in het echt..:)
dus ik veegde het huisje een beetje aan,
zette de koffie klaar en ik vouwde voor hen beide
een vogel, als aardigheidje..


ik had zo'n beetje in mijn hoofd
dat ze hier rond half één zouden verschijnen
dus ik zat hier keurig klaar..
en ik wachtte...
en terwijl ik zo zat te wachten
en ik maar foto's begon te nemen
vanaf mijn stoel, de kamer rond...
bedacht ik mij dat ik zo ongeveer mijn halve leven
heb zitten wachten..
op mensen die langskomen, op de kinderen
(het Ergste wachten was 's nachts als ze uit waren
en dat ik dan om half 4 wakker werd
en er nog niemand was, en dat ze dan 
ook hun telefoon niet opnamen ohoh..)


ik wachtte op de trein, goed nieuws,
op de koffie, in een rij voor de kassa,
dat het over zou gaan, dat het zou beginnen,
voor de pont, op betere tijden,
tot het eten klaar was, op de zon,
een telefoontje, een lief woord,
op het vliegveld, tot de wind zou gaan liggen,
in de file, op het verlossende woord,
het (wat dan ook) eindelijk op zou houden, 
totdat ik een idee kreeg...


de uitslag van het één of ander,
totdat ik zou vertrekken,
of juist aan zou komen..
op betere tijden..
tot de slaap zou komen, 
post die maar niet bezorgd word,
dat het eindelijk morgen zou zijn,
totdat ik het zou durven,
tot ik groot zou zijn....


kortom de Wacht-Lijst
die ik mij zo bedacht terwijl ik hier zat te wachten
kwam mij ineens Eindeloos voor..
toen ze uiteindelijk binnen kwamen zeilen
(dat is natuurlijk maar een uitdrukking..
ze kwamen met de pont.. die heeft een motor..;)
was ik zo in gedachten verzonken
dat de tijd was omgevlogen
en ik was helemaal vergeten dat ik op hen zat te wachten..


wij hadden een bijzonder genoeglijke middag
(en avond)
wij kletsten elkaar de oren van het hoofd
over van alles en niets
over de lol en de tegenzin (zo af en toe)
van het leven op internet,
baby-egels, alleen werken, huizen, bloggen
trends, aardige (of niet) mensen,
kinderen, mannen en kuikentjes
(dat was zo Zielig, dat kan ik hier echt niet vertellen ;)


wij drinken, koffie en thee,
aten broodjes zo uit de oven
(hoewel ik eigenlijk niet eens wist hoe die aan moest,
maar het is gelukt)
en 's avonds in een restaurantje in Rhenen
na afloop zette zij mij af bij de pont...

en terwijl ik stond te wachten,
in de winderige donkere avond
tot de pont aan kwam,
bedacht ik mij dat het fijn was om daar zo te staan
nog nagloeiend van de fijne dag
en dat ik Eigenlijk helemaal niet wachtte
maar dat alles precies goed was
zoals het was...

ik wens je een fijne dag
-X-

27 opmerkingen:

  1. Effe wachten!!!
    Jazeker voor ons allen denk ik wel zo herkenbaar :(
    Maar het hoort er ook bij, even als dat de tijd vliegt.
    Ook een hele fijne dag, et zonnetje schijnt hier al lekker.

    Lieve groetjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, zo een beetje mijmeren terwijl je zit te wachten en je gedachten eigenlijk van niets naar nergens gaan. Fijn beschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wachten kan zo fijn zijn. Even helemaal niets hoeven te doen, alleen maar staan (of zitten).
    En die jurk, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je de kunst van het wachten beheerst hou je zoveel tijd over. Verloren tijd wordt dan plots extra tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige tekst:-)
    En dat wachten is zo herkenbaar en soms ook wel ff lekker...kun je eindelijk geligitimeerd beetje "niksen".
    want je zit niet niets te doen...je ziet tenslotte te wachten;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och, we lieten je ook echt lang wachten. Maar wat was het leuk! Bedankt x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met zo'n mooi verhaal wordt wachten zen!
    Nou moet ik eerlijk bekennen dat er meestal op mij gewacht moet worden... Maar als ik wacht denk ik voortaan aan jou verhaal en is het mediteren :)

    Zonnige groet!
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat klinkt als........alweer een hele gezellige, zonnige dag ☺.

    En wat ziet je huisje er van binnen gezellig uit!
    Knap hoor, dat jij altijd van niets......iets kan maken ☺.....ook op je blog.

    Fijne dag vandaag.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat klinkt dat wachten als een fijn wachten helemaal niet verkeerd en zeker wel weer mooi omschreven, jij hebt voor beiden talent ! liefs maike

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! Soms is het lekker om gewoon even te zitten en alleen maar te hoeven wachten, de rest komt dan vanzelf :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh dat wachten op de kinderen ... daar wordt ik soms zo ongerust van. en zij vinden mij natuurlijk een aanstelster .... ach eens komt de dag dat ik ook lekker kan wachten op een pontje ... wat een fijn verhaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi stukje, die wacht-lijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat schrijf je toch heerlijk! En mooie plaatjes ook. Dank je wel dat je ons meeneemt in jouw mijmeringen.
    Groetjes Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  14. beautiful! I like the play of colors against the white walls

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De foto's zijn weer prachtig geworden! Fijn om te lezen dat je zo'n gezellige dag hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk geschreven! Ik geniet tegenwoordig van het wachten tijdens het zwemmen van mijn zoontje! Even niets hoeven, lekker kletsen met andere wachtende moeders/vaders/oma's.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoe je dat alleen al opschrijft...:-) (fijne vensterbank trouwens!)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat een bijzonder mooie blogpost, ik was zo gefascineerd door je verhaal dat ik eigenlijk niet de tijd nam om naar je prachtige foto's te kijken die je al wachtend nam. Wat heb je het gezellig gemaakt in jullie huisje, ik ga nu snel kijken naar de press pagina waar je over vertelde in je volgende blogpost. Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je dat leuk beschreven! Ik geloof dat er statistieken zijn dat een mens eenderde van z'n leven wacht..op iets of iemand of op alles zoals jij beschreef. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hi ingrid, ik wil je een mailtje sturen, maar kan geen mailadres vinden. Kun jij mij contacten? info@c-more.nl THX!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)