dinsdag 22 oktober 2013

Wanted: a home for Betty & Jack..(or a Little-Give-Away)


vorige week nadat Martine en Marlous
waren langs geweest en ik laat in de avond
nog even wat wilde pakken in mijn werkkamer,
zag ik opeens een piepklein tasje staan..
zo'n beetje achter de pot met pennen...
tot mijn verbazing zaten er er 2 'little people' in
die ik helemaal niet kende...
waar komen jullie vandaan, vroeg ik
wij komen uit Le Diorama...
waar we in een doos woonden, tezamen 
met allerlei wilde dieren...
 wij zijn stiekem met Martine meegereisd..
dat leek mij nogal een onwaarschijnlijk verhaal
maar gezien het late tijdstip, besloot ik
een bedje voor ze neer te leggen en ze te laten...


de volgende ochtend was het een Gedoe van belang
op mijn werktafel..
De Family Little had de twee verstekelingen ontdekt
en dat veroorzaakte nogal wat opschudding..
dus ik hield een praatje over gastvrijheid,
vriendelijk zijn en dat soort dingen..
uiteindelijk waren ze wel bereid ze een kans te geven..
maar al gauw bleek dat Betty en Jack
(zo heten ze, vertelden ze..)
zich nergens iets van aan te trekken..
ze leenden ongevraagd kleren van hen
(de nieuwe roze regenjas en later zelfs de favoriete
feestjurk van Mrs. Little 1)
de lievelings flamingo van Mr. Little 2
(die nooit van zijn zijde week)
zat ineens op de schouder van Jack...


ze bemoeiden zich Overal mee,
liepen door het huis alsof het van hen was..
hadden kritiek op de kookkunsten van Mrs.Little 3
iedereen maakte ruzie met iedereen
over van alles en nog wat..
kortom het werd er niet gezelliger op..
en toen ik Betty liet poseren voor de In de Pers foto
was de maat vol...
en kwam de hele familie Little
hun beklag doen, zij eruit of wij..
als ze morgen niet weg zijn vertrekken wij naar
het My Happy Caravan park, ver weg, in een warm land
(en dan nemen we je mooiste caravan mee...
zeiden ze er nog bij...)


dus je begrijpt, ik zit hier met een Situatie...
omdat er al een Mr. Little vermist is
(je weet wel die met de gele das)
wilde ik liever dat ze zouden blijven..
ik nam contact op met Martine
daar komen ze tenslotte vandaan, en ze zei
zoek maar een nieuw huis voor ze, ik vind het goed..
zo gezegd zo gedaan...en bij deze dus...


misschien wil jij Betty en Jack
in je huishouden opnemen..
ze zijn op zich heel erg aardig, echt waar
(ik moest er van Mevr. Little. 1 nog wel bij zeggen 
dat de roze jas en de feestjurk hier blijven..)
als dat zo is, mag je een reactie achterlaten
en er misschien bij vertellen waarom 
ze nu juist bij jou zo welkom zijn..
na al deze omzwervingen..
dan zet ik ze vrijdag op de trein naar je toe ;)

(if you like these 2 little people, Betty and Jack,
to come live with you, please leave a note
and tell me why they would feel at home at your place..
thank you)

NB. met dank aan Martine
voor het mogelijk maken van deze give-away

ik wens je een fijne dag
-X-

46 opmerkingen:

  1. Oh I love them- think about doing little moos scenes for my livingroom--->think they would like it at our crazy but lovely family! Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, wat een heerlijk verhaaltje om je give-away aan te kondigen! Ik begin de dag al weer met een glimlach en wens jou en de hele familie Little (en Betty en Jack) ook een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Betty and Jack will be more than welcome to move in with us! :) We're moving house in the beginning of December, and my housband will start making our daughter a doll house as soon as she's settled in her new room. This couple would fit perfectly in! And she would be thrilled to play with them :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Betty en Jack. Ik hoop dat ze een mooi plekje gaan vinden. Ik dacht wel opeens wat een leuk kinderboek zou dat zijn over de verhalen van je familie Little. Mijn zoon moest namelijk erg lachen bij het verhaal en vond de foto's ook leuk! Een fijne dag en ik hoop dat je het nog een paar dagen met ze volhoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach gut, wat een mini drama. En wat een bron van vermaak voor ons. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, geweldig verhaal !
    Ingrid uit België !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :-D Misschien mogen ze wel meedoen met het project van http://little-people.blogspot.be/!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat jammer dat Betty en Jack liever ergens anders gaan wonen. Wij willen je graag helpen dit drama af te sluiten. Ze mogen met alle plezier bij ons komen wonen. Ik hoop dan wel dat van een konijn ebn een grasparkiet houden, want dat zijn de 'little people' bij ons thuis.
    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hihihihi:)
    Ik denk dat ze beter niet hier kunnen komen, al zou ik erg genieten van nieuwe gasten, maar alles wat little is verdwijnt hier in de mond van jongste.......ik denk niet dat Betty en Jack daarop zitten te wachten:)
    Succes met het geruzie.........ik voel met je mee...
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Whahaha wat een leuk verhaal weer...ze zijn bij mij van harte welkom hoor! Ik heb geen concurrenten in huis en ben dol op little people :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hoop dat je de boel nog even heel houdt, want voordat ze daadwerkelijk op de trein stappen, gaan er ook zo wat dagen voorbij. Gelukkig is het weer mooi, dus misschien kunnen ze even flink uitwaaien in de tuin. Óf organiseer een teambuilding in de tuin met alle Littles? In ieder geval succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, wat een mooi verhaal. Dat is nog eens een give-away aankonding! Ons huishouden is niet zo geschikt voor Little People, ik vrees voor hun veiligheid met twee dreumissen in huis. Maar ze vinden vast een goed plekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha wat een leuk verhaaltje ze zijn hier altijd welkom heb wel een mini bedje voor ze klaar staan.
    groetjes Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Betty & Jack zijn hier meer dan welkom! Ik heb hier nog een klein meisje zonder vader en moeder.. ��

    Groetjes circusbeer

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Houden Betty en Jack van vuurtorens? Ik heb een hele verzameling en dacht dat ze misschien wel in een of zelfs twee vuurtorens zouden willen wonen. Ze zijn welkom. Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oooh ik wil die 2 wel adopteren hoor... ik vind ze best wel schattig eigenlijk... en wie weet beleven ze hier bij ons ook wel leuke avonturen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn hier van harte welkom!Dat is ook wel een beetje uit eigenbelang.Ik heb namelijk een babypopje in huis,de ouders zijn met de noorderzon vertrokken,je snapt het niet...Maar goed,nu zorg ik voor het arme kind en dat doe ik met liefde,hoor,begrijp me niet verkeerd,maar het zou heerlijk zijn als Betty en Jack daar mee konden het helpen..Het is een zoet kindje en slaapt de hele nacht ,maar heeft overdag veel aandacht nodig.Zou het wat voor ze zijn??

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O wat zielig geen huis!!! Ze mogen zeker hier komen wonen want wij houden van verstekelingen. We hebben al een kat uit Frankrijk, een hond uit Spanje en een kat uit het asiel. Dan hebben wij hier ook 3 levende little people die graag een plekje maken in een mini poppenhuisje. Mini people concurrentie is hier niet te vrezen, ze hebben het huis voor zichzelf. We haken met veel liefde ook wat mini kleertjes en dekentjes. Hopelijk zien ze ons een beetje zitten :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooooooo Betty and Jack :-(
    Jullie zijn van harte welkom bij mij en de echtgenoot dan kan je samen met ons avonturen beleven! Ik beloof jullie dat het fijn wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik denk dat Betty en Jack het prima naar hun zin zullen hebben in mijn atelier/kantoor/verzamelruimte met mw. Hummel, dhr. P. Inokkio, mrs. Queen, de Vrolijke Dame, en alle andere personages. Logeerruimte genoeg en als het bevalt, permanente bewoning mogelijk ;-) gr. Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha nou deze twee mogen wel bij mij in de flat komen wonen. Dan kunnen ze gelijk aan de slag als directeur en directrice van het kabouterpaleis hier in huis. Hoe het komt weet ik niet, maar in de loop der tijd hebben steeds mer rood gemutste wezentjes de weg naar mijn huis gevonden. Heel vrolijk allemaal, maar inmiddels zijn het er zoveel dat een beetje leiding geen kwijt kan. Betty en Jack lijken mij mondig genoeg om al die kaboutertjes achter de vodden te zitten. Een luie stoel en een huisje staan er al voor hun klaar en naar wens kunnen zij ook gebruik maken van een heus jaren 50 keukentje en een jaren 80 douche gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heerlijk, mijn naaihoekje kan wel een paar extra bewoners huisvesten. Het is er heerlijk gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zijn ze stoer! Ik heb hier thuis wel veel mini dieren maar nog geen mensen om voor ze te zorgen misschien lijkt het Betty en Jack wel wat...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Natuurlijk zijn Betty & Jack van harte welkom.
    Wij hebben hier thuis ook vier little people wonen . Ze staan te poppelen op mijn bureau op mijn slaapkamer,om Betty & Jack te ontmoeten . Vorige week hebben we nog koffie en taart met ze op. Volgende keer kunnen ze mooi mee als ze teminste niet de boel op stelten zetten. Hier in Groesbeek is het mooi vertoeven voor ze kunnen ze samen lekker naar het bos

    BeantwoordenVerwijderen
  25. I would love to adopt them and give them a good home in the USA. Would like to travel over the pond.
    xoRobin

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ze mogen wel bij mij komen wonen. Ik heb verder alleen barbapapa en een aantal baboushka in mijn kamer wonen. Ik heb even met ze gekletst en het lijkt hen leuk om Betty en Jack te leren kennen. Denk je dat ze mij kunnen helpen mij het schrijven van mijn scriptie? Zo ja, dan krijgen ze een plekje op mijn bureau.. Groetjes, Liane

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Aangezien ik een echte Betty en een echte Jack ken (die niks met elkaar hebben maar je weet maar nooit!) lijkt me het erg leuk om ze bij hen te laten wonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een verhaal! Betty en Jack zijn van harte welkom in de Betuwe. Frisse appeltjes aan de boom en een heel groot kasteel om in te wonen. Daarna kunnen ze in mijn atelier eens rondkijken en daar gerust een plekje uitzoeken wat ze bevalt.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ze zijn super welkom in mijn huis, een huis met soms wel 8 kleinkindjes, die wel smullen van deze mooie verhalen dus ik zou zeggen hartelijk welkom hier is ruimte genoeg!!! Lieve groet Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een verhaal..... Betty en Jack zijn ook bij mij van harte welkom.. Bij mij wonen Flipje en Roodkapje en die zijn nu al blij bij het idee dat ze misschien wel vrienden op bezoek krijgen. Roodkapje is zelfs al naar grootmoeder gegaan om het grote nieuws te vertellen er was geen houden aan. En Flipje.... die maakt vast Jam.
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh, laat maar komen! Ze mogen op mijn droom-boerderij werken! Ahja, niets voor niets hier hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. aah arme Betty & Jack vind niemand jullie aardig kom maar naar mij toe hoor. We hebben een teckeltje en ik denk dat jullie snel vriendschap sluiten. Mijn kinderen staan al te springen en vinden jullie helemaal geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een geweldig verhaal! Erg leuk met de foto's er bij ook! Ik heb helaas geen plek voor Betty en Jack dus ik gun ze een ander huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Bij mij is nog wel plek voor Betty & Jack hoor. Ik woon hier heel gezellig in Gent (Belgie) en ik heb uitzicht op de bootjes van Gent, waar ik ze dan eens gezellig mee op uit varen kan nemen. Er is hier om de hoek zelfs een heus kasteel, misschien vinden ze dat ook wel interessant :-). Hoe dan ook, ze zijn hier echt van harte welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wij hebben nog plaats voor Betty en Jack! Er staat zelfs al een huis klaar voor hen. De vorige bewoners zijn mee verhuisd met de dochter toen die ging trouwen. Grtj

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dit tovert een dikke glimlach op mijn gezicht! Ik ben het helemaal eens met de eerder gedane suggestie voor een boek. Ik zeg doen! Verder heb ik hier een leegstaand poppenhuis en twee meiden die prima voor ze kunnen zorgen. Dus ze zijn van harte welkom!

    Groetjes,

    Tjinta

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ach, wat sneu voor ze! Laat ze anders bij ons komen wonen? Sinds we uit Amerika terug zijn, mist mijn oudste (6) het babbelen in het Engels...

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wát een leuke verhaaltjes!
    Echt.....je hebt TALENT!
    Misschien moet je al die verhaaltjes toch eens bundelen tot een boek en opsturen naar een uitgever ☺.
    Moet je toch eens kijken hoeveel reacties Betty & Jack teweeg brengen ☺ ☺.
    Verzamel moed.......en gewoon DOEN!
    Wordt gegarandeerd een succes.......al helemaal met die leuke foto's erbij.

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Enig verhaal!

    Tsja waarom zouden Betty & Jack bij mij komen wonen? Nou omdat ik best wat hulp kan gebruiken in huis! Mijn tuin schreeuwt om een ferme en resolute man als Jack, hij kan de buurkatten verjagen, hier en daar wat struiken snoeien én als beloning mag hij dan in het (voor hem) riante zwembad "whirlpoolen" (ik blaas de bubbels er wel in voor hem ;-) ). Betty daarentegen kan mooi helpen in de hobbykamer om alle mooie stofjes een bestemming te geven en ik weet zeker dat er nog een prachtige roze stof ligt waar ze nog een mooi "kleedje" van kan maken ;-) Daarna kan ze relaxen achter mijn laptop MET mijn creditcard (om de economie draaiende te houden uiteraard). Kortom, ze moeten wel aan het werk (voor niets gaat de zon op tenslotte) maar daarna mogen ze rusten in weelde en zal ik ze door en door verwennen (en als ze lief zijn mogen ze straks ook hun schoen zetten bij de haard, afgesproken?).

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi, wat een gedoe maar in KinderCentrum Mergelland in Cadier en Keer is iedereen welkom dus ook Betty en Jack. Nadat we hebben gekeken op welk niveau ze zitten kunnen ze in een van onze groepen terecht en daar samen met de kinderen iedere dag avonturen beleven. 's Avonds krijgen ze dan de verdiende rust en een plekje om te slapen ... We zullen samen met de kinderen aan de behoefte van dit duo gaan voldoen. Kom dus maar helemaal naar het uiterste zuiden van het land dan halen wij jullie wel op. Welkom bij ons!!!
    Groetjes INGRID

    BeantwoordenVerwijderen
  41. We have so many little doll people here,both women and men,so they will be very welcomed here,it would be fun for them always.My daughter would be so happy to get this cute couple,thank you for the chance,cute giveaway.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Geweldig! Wat een stel! Die Betty & Jack. Laat maar komen, hoor. De kinderen zijn net de deur uit. Goed voor mijn LNS!
    Groetjes, Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Betty n jack would be perfect as new mascots to add to the cabbage and fig team. Very efficient I can see ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ach gut...wat lees ik nu, als mijn dochter dat ziet, die loopt nl. altijd met kleine popjes, diertjes etc. rond en ieder heeft zijn eigen plaats waar ze wonen, nou dus ze zijn van harte welkom hier als ik zo zie zijn er nog kamers vrij (LOL)

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Betty & Jack goesteren me wel! Vraag je eens of ze zin hebben om naar Gent te komen? Ijs maken van Gentse neuzekes, frietjes in een puntzak eten, fris Gents Pintje voor Jack?

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)