maandag 24 maart 2014

Things I found and some thoughts..


Nu kan ik niet echt zeggen
dat ik heel veel gedaan heb, het afgelopen weekend.
Ik dronk koffie, kletste en haakte wat en
ik bezocht op Zaterdag wat kringloopwinkels
(waarbij ik in één van hen gevraagd werd 
toen ik ging afrekenen of ik van de blog Ingthings was,
dat was werkelijk een heel raar maar ook leuk moment :)


Op Zondag ging ik met mijn schoonzus
naar wat snuffelmarkten in sporthallen 
hier in de omgeving...
waarbij ik bijna niets kocht
behalve deze oude fles bodylotion
met prachtige doos, en een mandje met wasknijpers
maar me wel opnieuw verbaasde over 
hoeveel ontzettende lelijke dingen er toch zijn..
nou ja, ieder zijn smaak...


 Ik besloot nog een weekje langer
in Amsterdam te blijven,
ik kan niet anders zeggen dan dat ik het hier
ontzettend naar mijn zin heb..
En ik realiseer me nu eigenlijk pas
hoe ellendig ik me voelde, deze winter in Ingen,
ik had het altijd vreselijk koud,
het huisje vind ik oncomfortabel,
en ik heb me er erg eenzaam gevoeld..


Nu ik dat zo neer typ,
bedenk ik me dat het natuurlijk helemaal niet hip is,
om te zeggen dat je eenzaam was,
iedereen lijkt overvolle agenda's te hebben,
vol met afspraken en leuke ontmoetingen....
enfin, dan maar niet hip, het is gewoon zo..
Wel denk ik dat het tijd wordt
voor een nieuw plan..(qua huis)


Sinds ik bijna precies drie jaar geleden vertrok
uit Driewegen, lijk ik een beetje dolende,
dus ik moet maar eens goed nadenken,
waar ik naar toe zou willen,
ik kan niet blijven verhuizen...
Wel, met deze overwegingen, stap ik de nieuwe week in,
ik ga natuurlijk ook hard schrijven aan mijn boek,
maar niet voordat ik straks lekker even
naar de Noordermarkt ben geweest,
waar ik even rond ga rommelen
en mij misschien zelfs wel laat verleiden
tot een stukje appeltaart (met slagroom;)
Ik wens je een fijne dag
-X-

24 opmerkingen:

  1. Het leven heeft mij geleerd, dat waar je ook naar toe verhuisd je jezelf altijd meeneemt......... ;)
    Fijne dag gewenst!
    Groetjes, Dutchdragonfly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je eenzaam voelen is helemaal niet iets om je voor te schamen, we hebben er denk ik allemaal in meer of mindere mate last van. Geniet nog maar eens extra van de extra week in Amsterdam en ik wens je een mooie en nu wel echt passende beslissing in het hele woonverhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zo Ingrid! Waarom zou je er niet eerlijk voor uitkomen ?? Ik denk dat zó veel mensen zich in jouw verhaal herkennen. En heel blij zijn dat je het uitspreekt. Dan mogen zij dat ook ! Je hebt deze plek hard genoeg geprobeerd. En als het dan tegenvalt en jij je er ongelukkig door voelt, dan is dat gewoon zo. Helemaal niets om je voor te schamen. Ik kan me je eenzaamheid en de nare kou heel goed voorstellen als iets waar je niet graag bent. Je voelt gewoon hoe je opbloeit in deze warme gezellige omgeving. Het is fijn om te ontdekken wat wel en wat niet bij je past. Dan weet je beter wat je wilt. Nog een hele fijne week !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niets geen schaamte hoor. Je moet eerlijk zijn wil je er iets aan kunnen doen. Geniet in Amsterdam. Het zal er wel druk zijn nu Obama er zo landt.

    fijne dag (en ik zoueen stuk appeltaart nemen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh wat een mooie spulletjes zeg! Amsterdam is geweldig en de Noordermarkt al helemaal. En die appeltaart? Die zou ik gewoon nemen, daar maken ze de lekkerste appeltaart van Nederland :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk met een zonnetje, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je het naar je zin gehad hebt in Amsterdam. Misschien niet hip om te zeggen dat je eenzaam geweest bent maar wel eerlijk. Ik kom er trouwens steeds vaker achter dat er best veel mensen eenzaam zijn. We hebben elkaar gewoon nodig ♡. Geniet van het leven en de appeltaart :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Appeltaart bij Winkel neem ik dan aan? Hoekje Noordermarkt, lekkerste appeltaart van Amsterdam? En een weekje later terug naar je huisje dat dan heerlijk in een lentezonnetje tussen de bloeiende bloemen op je wacht ... ;-) En dan kun je tijdens het warme seizoen nadenken over waar je de volgende winter wilt wonen.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik bewonder je eerlijkheid zo. Niet altijd de goed weer show maar het leven zoals het is met ups en downs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Ingrid, hoop dat je nog een gezellige tijd hebt in Amsterdam. En als je dan weer thuis bent, mag je best een kop koffie komen doen, we wonen hemelsbreed waarschijnlijk nog geen 4 km bij elkaar vandaan. ;-)
    liefs,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Laat de appeltaart smaken! En ik wens je een goed besluit qua huis/thuis.
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He!
    Hip zijn is overrated, eerlijk zijn niet :-)
    Denk idd dat echt iedereen zich wel zal herkennen in periodes van eenzaamheid en in periodes van zoekende zijn. Succes
    x Isabel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk dat je wel weet waar je je happy voelt! Lees je blogs maar terug...waar schreef je het meest enthousiast over? Heerlijk toch om eerlijk te zijn naar jezelf en naar anderen..dat maakt het leven een stuk minder ingewikkeld. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. GENIET dan nog maar fijn een extra weekje in A'dam ☺. Wij genieten mee......
    En dan MET het zonnetje (in ieder geval in je hoofd en op je gezicht ☺)weer terug naar Ingen ☺......idd, bedenken waar je volgende winter wilt overwinteren ☺....
    Komt vast goed!

    Gezellige dag toegewenst.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het zo heerlijk om je blog te lezen, keer op keer, verrassend en eerlijk.
    Ik herken me zo in je, ik bewonder je eerlijkheid om te zeggen dat je je eenzaam kunt voelen.
    Ik zou je plekje in Ingen graag innemen, het lijkt me er heerlijk maar zou geloof ik wel moeite kunnen hebben met de kou ;-)
    Ben nog op zoek naar een fijne plek om te wonen.
    Geniet in de grote stad, laat je verleiden voor die appeltaart en natuurlijk met slagroom. Als je iets doet moet je het goed doen. ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En het lijkt zo idyllisch... Er komt vast een oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Ingrid
    Fijn om te lezen dat je je prettig voelt in amsterdam. Dat verdien je ook wel na die eenzame winter en al je kou lijden. Eenzaam is erg , weet oh zo goed hoe dat voelt.
    Hoop zo dat je iets vindt wat naar je zin is.
    Heb een gevoel dat ik wel weet waar je naartoe gaat.
    Geniet nog lekker en het komt allemaal goed. Dat weet ik zeker
    lieve groet Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I understand how you feel! I feel that way too when I hear about everyone who has more to do than I have. I wish sometimes that I could have more friends or a more interesting life. But then again, I am very happy with the loneliness sometimes. It allows me to think and to create...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het was eigenlijk voor ons al wel duidelijk, hoe eenzaam je was. Het kwam toch steeds weer naar voren, zonder dat het een klaagzang werd. Maar het is wel duidelijk dat je niet op je best ben in je huisje, hoe mooi ook gelegen.
    Geniet van je tijd in Amsterdam (we zijn er dit weekend ook geweest, als Brabantse toeristen, we hebben het enorm naar ons zin gehad!). En ik wens je wijsheid over wat je in de toekomst ook gaat doen!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een spannende gedachten om de week mee te beginnen. Een erg moeilijke keuze hoor, waar je je wil vestigen. Je moet je uiteindelijk toch echt ergens gaan nestelen, voor je eigen gemoedsrust. Maar er is zoveel keus. Veel succes en maak je geen haast!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Iedereen is volgens mij wel eens eenzaam, alleen durft lang niet iedereen er voor uit te komen. Dus jij bent niet alleen eenzaam, maar ook heel dapper...Veel succes met het maken van al die lastige beslissingen, maar vergeet vooral niet te genieten van het mooie voorjaar, een warm kopje koffie & een heerlijk stukje appeltaart

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat vervelend dat je je niet thuis voelt in je huisje! Jouw conclusie is dan de enige juiste (denk ik). Hopelijk voel je je wat beter nu de lente in aantocht is. Eenzaam zijn is niet hip, maar lak aan hip zou ik zeggen. Het leven is vaak niet hip. Sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Eenzaamheid, het overkomt de beste ;)
    Nee, zonder zwans: de eerste keer dat ik dat woord uitsprak en het over mijzelf had jankte ik mijn ogen uit mijn hoofd...en nu nog is het soms moeilijk. Want idd, het is niet hip, het hoort niet, je spoort niet,...weet ik veel wat mensen er allemaal van vinden. Maar als het zo is dan is het zo en vind je ook niet dat het gewoon al uitspreken een deken van zwaarte van je afhaalt!? Al doet het ook pijn. Als je ma eens wil mailen om virtueel minder eenzaam te zijn, aarzel niet hoor. Mijn mail staat op mijn blog (Dingen die fijn zijn).
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind jou (zo in mijn hoofd dan he) mooi passen in een lief maar toch ook comfortabel en warm huisje ergens in de mooie binnenstad van Middelburg : in het hart van je beminde Zeeland, en toch vlakbij heel mooie natuur... Het zijn (écht hoor, dat is onderzocht!) vooral de mannen die "overal kunnen wonen", maar voor ons vrouwen moet het plaatje toch meer "kloppen", zo werkt dat best als we het willen toegeven :d. Veel sterkte, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)