woensdag 13 mei 2015

Wool and paper work..


De laatste weken haak en brei ik me helemaal suf,
niet dat er hier iets van te zien is,
maar ik ben begonnen met mijn volgende 
-iets met wol en al- boek..
Gisteren zag ik trouwens de cover van mijn 
soort van kleurboek, echt heel leuk geworden :-)
Als ik dit zo neer typ lijk ik wel een boekenmaker,
nog even en ik heb een stapeltje van vier (ha)


Gek genoeg voel ik me helemaal niet zo,
want al het werk wat ik doe, zoiets als een werkstuk
maken vroeger op school, weet je nog, wordt pas 
een boek als ik alles ingeleverd heb, voor mij is 
dat ook een abstract gebeuren, echt waar..
Ik zit hier thuis gewoon een beetje van alles te maken,
en weer opnieuw, en nog eens op een andere manier,
dat vooral eigenlijk, je kan wel zeggen dat 
zo'n 80% van het werk wat ik doe nergens zichtbaar is..


Deze week staat er weer een blog van mij op
de Flow pagina en dit is een van de foto's die ik
maakte, waar echt heel veel werk in zat.
Misschien wel meer dan 2 uur, het was een echt
geduld werkje, eerst de driehoeken vouwen, 
daarna het poppetje wat maar 1 centimeter groot 
(klein) is er tussen zetten, het viel steeds om.
Vervolgens kreeg ik de belichting niet goed,
dus ik haalde het keukentafeltje van beneden,
weer alles neerzetten, daarna heb ik wel 30 
foto's genomen die ik allemaal bekeek en 
uiteindelijk de goede foto bewerken en de tekst
er in schrijven ...fout in de tekst..en weer opnieuw..
Enfin het resultaat is snel op de Flow site te zien :-)


Zoals met de foto van het poppetje gaat het ook 
met de rest van mijn werk, je kijkt ernaar
en zegt oh leuk (of niet leuk dat kan ook)
zonder je misschien te realiseren wat een werk dat was..
Dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet,
het haalt het romantische idee van een boek maken
er ook wel een beetje af..(maar ik vind het wel 
fijn om het af en toe te zeggen..)
Dus ik haak en brei achter de schermen door
(ik merk dat ik er toch moeite mee heb om 
daadwerkelijk te vragen of iemand wil helpen,
ondanks het feit dat ik een lange lijst met 
allerlei lieve aanbiedingen van vele van jullie heb)
Vandaag komt de uitgever en de redacteur langs
(vind ik dan toch weer spannend)
om het precieze concept en de tijdlijn van het 
-iets met wol en al- boek te bespreken..

Als ik dat zo neer typ, lijk ik wel een boekenmaker ;-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

17 opmerkingen:

  1. Je bént een boekmaker! Van de week zag ik kringloopgeluk weer liggen in de kringloop hier (nieuw op de toonbank want hebben is houden natuurlijk :) Ja er gaat een hoop tijd, werk en moeite in zitten maar dan hebben wij (de fans) ook wat! Succes vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blogpost weer, Ingrid! Leuk om te lezen dat er veel precieze in je werk zit. :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, leuk en nog eens leuk om te lezen dat er weer twee nieuwe boeken aankomen! En dat artikel in de Flow... we gaan hem zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt, wat je ziet is meestal een eindresultaat. Een succesverhaal, je begint met een potlood en zie hier een kunstwerkje. Je wilt niet weten wat er hier in de prullenmand verdwijnt. Het is dan ook moeilijk te verkroppen als iemand er slordig mee omgaat. Mijn kunstwerkjes zijn mijn baby's en daar ben je trots op. Succes met je boek (of kindjes) en geniet van je appeltaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees steeds met een glimlach op mijn gezicht jou berichten ;) Op 1 of andere manier zie ik het twee-uur-durende debacle gewoon ook voor me haha
    Maar wat een engelengeduld zeg, ik weet niet waar dat minuscule manneke bij mij was belandt ;)
    Ik ben zoooo benieuwd naar je boeken! Echt superleuk.
    En gewoon hulp vragen hoor, no problemo! Daar zijn we toch ook voor, om elkaar te helpen. Ik zie dat zelfs als een eer als ik gevraagd wordt en velen met mij denk ik dus iedereen blij dan toch?!
    Fijne dag vandaag.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik'ben een gewone klik klik fotograaf . Had geen idee dateen mooie foto maken zoveel werk is. Ik geniet altijd heel erg van je mooie fotoos hoor. Heb je niet nog een paar avn die mooie gekleurde muren fotoos in Marakesh. Zo mooi, ca fait rêver zeggen ze hier.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg nieuwsgierig naar boek 3 en 4......
    Ja ik denk dat je je zo langzamerhand inderdaad boekenmaakster kunt noemen en ondanks het feit dat ik er niet aan twijfel dat dat allemaal ontzettend veel werk is klinkt het wel erg 'romantisch'. X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er zo geweldig passievol uit en,boekenmaakster of niet dat maakt toch niks uit want het gaat om de inhoud en daar kan ik me dan alweer op verheugen.
    PS Zondag was het moederdag en hebben we de bootjes die ik bij je mocht winnen te water gelaten. We zijn met drie kinderen, allemaal op een andere plaats maar hebben de bootjes om precies 21.00 uur het water in laten glijden. Wat een prachtige 'herdenking' aan een ontzettende lieve moeder. Dankjewel dat je dit mogelijk hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jij bent aan nummer 4 bezig en nummer 3 is er nog niet ! Jij bent dus écht wel een échte boekenmaker :D !
    ( en ik kijk er al naar uit,; zowel naar nummer 3 als naar nummer 4 :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent in ieder geval wereldberoemd in Nederland en een inspiratiebron voor velen (waarvoor dank :-) En dat heb je helemaal zelf gedaan, geweldig vind ik dat!
    De foto met de origami bergen vind ik fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had de flowblog al gezien. Morgen maar aan het vouwen, dacht ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als de uitgever bij jou langs komt ben je een boekenmaakster! Zo niet dan toch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk aan jouw als een super creatieveling, die gelukkig ook haar ideeën in boeken zet om anderen te inspireren. Zodra je je gericht op boekenmaken richt, is het maar de vraag of die niet zo creatief en inspirerend zijn als de boeken die op jouw manier ontstaan.

    Sommige mensen weten echt niet hoeveel werk in één foto of één creatief werk gaat zitten. Al dat werk achter de schermen komt namelijk niet in een bericht of in een boek. Goed om daar eens even aandacht aan te besteden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk om het verhaal achter...te lezen. En fantastisch dat je met je creativiteit zoveel anderen kan inspireren! Ik lees altijd graag bij je:)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat goed dat je aandacht schenkt aan het proces dat vooraf gaat als je een foto ziet! Ook het bewerken, collages maken e.d. gaat o,zo veel tijd inzitten. Soms ben ik wel 3 uur bezig met 1 blogbericht. Dan is het leuk om te lezen dat mensen het waarderen. Spannend, weer 2 nieuwe boeken....!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)