dinsdag 18 augustus 2015

Reasons to be cheerful #2


Oh my, regent het nu nog steeds, dat is nog eens
een flinke bui die al zo'n 24 uur duurt..
De tuin zal het misschien wel fijn vinden,
hoewel ik niet zeker weet of tuinen ergens iets van vinden,
ze lijken mij er gewoon te zijn en te nemen zoals het komt..


De foto's bij dit bericht nam ik in de tuin van mijn broer,
aan de achterkant van het huisje kijk ik daar op uit.
Het is een prachtige tuin, zo midden in de stad,
ik mag er gebruik van maken, maar dat beperkt zich
tot het zitten op een stoel achter tegen het huis aan.


En soms hang ik er de was op
(dit huisje is zo klein dat ik geen plek heb voor een droger
of een wasrek, ja midden in de kamer, maar dat vind
ik zo armoedig, sterker nog ik heb er een hekel aan..)
maar enkel als zij niet thuis zijn want ik voel een
grote terughoudendheid bij het gebruik van de tuin,
het voelt gek om zomaar in de tuin van een ander te zitten.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel erg blij 
met het huisje maar zo af en toe zou ik dolgraag
weer zelf een klein landje hebben.


Waar in ik zou kunnen rommelen, een moestuintje
aanleggen en lange waslijnen kon ophangen.
De laatste tijd kijk ik heel regelmatig
op allerlei sites waar ze bouwvallen in Frankrijk 
te koop aanbieden, natuurlijk ook mooie kant en klare
huizen, maar die zou ik me nooit kunnen veroorloven.
maar zelfs de bouwvallen liggen buiten mijn bereik.
Laatst zag ik er eentje die misschien zou kunnen
als we alles bij elkaar leggen, maar toen ik het
aan P liet zien, zei hij; er zit geen dak op,
aah ja dat was ook zo, maar er was wel een hele
mooie tuin bij (ter mijn verdediging) haha


Maar ik blijf kijken, misschien vind ik er per ongeluk
wel eentje met een dak, die ik kan betalen.
Maar dan moeten er nog Heel veel boeken verkocht worden,
maar gezien de sector waar ik in zit (hobby,
hoewel ik dat dan weer zo tuttig vind klinken)
is het niet waarschijnlijk dat dat gaat gebeuren..


Dus ik geniet van de tuin van mijn broer,
en ik tel mijn zegeningen, want als ik naar het nieuws 
kijk en al, al die mensen die wanhopig op zoek zijn
naar een veilige plaats om te leven, oh dat is toch 
hartverscheurend en werkelijk buitencategorie ellendig,
realiseer ik mij dat er nogal wat zijn (zegeningen)
En dat lijkt mij een reden om opgewekt te zijn..

Ik wens je een mooie dag
-X-

6 opmerkingen:

  1. Snap ik best hoor..een eigen tuin is heerlijk al vergt het ook soms wat onderhoud :) Ik heb wel een aardige tuin maar ik heb toch ook wensen..ik zou graag een mooier, vrijer uitzicht willen zodat je bv de zon kunt zien ondergaan of weilanden met koeien of in de verte een bos.. maar ja..ik kan me ook niks veroorloven helaas en ik mag beslist niet klagen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gezegd, gewoon genieten van wat je hebt en van wat er in je buurt groeit en bloeit. Rond blijven kijken kan nooit kwaad, want wie weet vind je op een dag een nog idealer plekje dat past in jouw budget.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier nog iemand die aan het rond kijken is voor een eigen betaalbaar plekje ;-) maar net zoals jij tel ik mijn zegeningen,want we hebben best leuke dingen,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En zo is het!
    Als je iedere dag goed om je heen kijkt........zijn we méér dan gezegend!

    Fijne dag!


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een volkstuin met een huisje erop op fietsafstand, is dat een idee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een fijn idee, een mooi compromis !! Marie

      Verwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)