dinsdag 5 januari 2016

My office/livingroom..


Omdat dit zo'n klein huisje is, is de woonkamer
de plek die eigenlijk alles tegelijk is..
In het keukentje kan je niet zitten en de bovenverdieping,
lijkt meer op een tent op het huis staat..
Daar is een piepklein kantoortje van P, lees een
plank voor her raam waar hij precies kan zitten
daar waar het de nok is, tussen de kledingkasten enzo..
Er staat ook een bed maar daar moet je zo ongeveer
vanaf de trap induiken, mocht ik kunnen duiken ;-)
Dus de woonkamer is mijn kantoor, de eetkamer,
en daar zitten we ook op de bank..


Al lange tijd had ik het gevoel dat we in mijn 
kantoor woonden, de computer stond voor het raam
aan de voorkant en waar je ook zat, ik zat er 
altijd tegen aan te kijken..
(wat mij het gevoel gaf dat ik geen enkele afstand
kon nemen van het altijd maar bezig zijn..)
Dus na ik zoveel spullen had verkocht en ik helemaal
in de opruimmodus stond leek het mij een goed idee
om te kijken of er toch nog wat geschoven kon 
worden in het woonkamertje..
Nu moet je bij P altijd nogal oppassen wat je zegt,
want als ik alleen over een idee wil babbelen,
bijvoorbeeld ik zag een leuk huis in Frankrijk,
gaat hij meteen over tot actie en staat 20 minuten 
later klaar met een koffer en roept waar ik blijf..


Dus ik zei (heel voorzichtig) iets over de indeling
en ja hoor, hij begon meteen met het schuiven
van spullen en voordat ik het wist stonden overal
bergen met spullen en was er geen weg terug.
Op de plek waar eerst mijn tafel stond is het nu leeg,
op een lamp en een bankje na en mijn tafel staat nu
aan de achterkant van het huis in een hoekje..
We waren een middag bezig en ik ben er bijzonder
tevreden over, als ik nu op de bank zit,
is het wonen-in-mijn-kantoor-gevoel-verdwenen..

Ik wens je een hele goede dag en wees alsjeblieft
voorzichtig als je in het Noorden woont,
met die code rood en al..
-X-

18 opmerkingen:

  1. Jij hebt volgens mij zo'n gezellig huisje. Klein maar fijn.

    Is er een code rood in het Noorden? Ai, en mijn man moet die kant op. Of is het in Amsterdam niet echt het Noorden (tja ban een Belgje hè)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er gezellig uit zo!!
    Hier in het Noorden ligt alles plat en genieten we met ons gezinnetje van een extra dagje vakantie en samen zijn en schaatsen we in de straat!!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je wat meer rust hebt kunnen creëren. Ik moest trouwens wel lachen met de anekdote over P :p.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief huisje heb je toch

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhh heerlijk zo'n man...die van mij is het tegenovergestelde...krijgt het al benauwd als ik roep zullen we....
    Heel knus en gezellig huisje heb je...het gaat niet om het grootte maar het sfeervolle en je thuis voelen..
    Fijne dag..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar hoor, ook hier is het zo! Onze villa is piep en piepklein en ook hier wonen en werken we met z'n vieren op dezelfde vierkante meters ;) Alleen is jouw Hub van een iets ander kaliber dan de mijne, haha! Hij zou liefst niets willen veranderen... Fijn dat je nu kan genieten van een nieuwe inrichting, dat maakt het leven overzichtelijker en geeft enorm veel ruimte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goeie move! Als je zit, lekker met je gezicht naar het raam.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ingrid, door enorm tijdsgebrek de laatste tijd had ik heel wat leesvoer in te halen, maar ik ben weer bij nu ;-) Ik wens je een prachtig en gezond 2016 met veel ruimte voor al je creativiteit. Je nieuwe inrichting is alvast een goed begin ! Zo wordt het zowel in je huis als in je hoofd wat overzichtelijker. Belgische groetjes, An

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha, een daadkrachtige man! Fijn fijn. Jij zit voorlopig weer prima :)

    Enne voor de Belgjes, Amsterdam is niet noorden hoor :). Ze bedoelen Groningen-Friesland-Drenthe.
    Overijssel en Flevoland code oranje.
    Rij voorzichtig allemaal!

    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ik zie net dat code rood alweer beëindigd is in het noorden :). Nog wel code oranje: ijzel dus. Take care, iedereen die de weg op moet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Ingrid
    Wat heb je toch een lief huisje. Het mag dan klein zijn maar o zo gezellig en knus. Ik wil er wel wonen hoor. Geniet er maar van meisje.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed idee om de boel om te gooien. Een nieuw uitzicht geeft misschien wel weer nieuwe inspiratie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat verrassend dan, hé, dat het ook allemaal zo anders kan, in zo'n klein huisje :-)
    Morgen nog meer ijzel hier in 't noorden, heb ik begrepen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk dat P meteen de daad bij het woord voegt. Nu zit je er als nieuw bij en woon je niet meer de hele dag in je kantoor. En bevalt het op enige moment toch niet, dan zet je zo de meubels weer op hun oude plek.

    Geniet lekker van je nieuwe woonkamer, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Soms heb ik het ook al woon ik niet zo klein, maar dan wil ik alles anders en begin ook meteen te schuiven :) Ik ben vandaag binnen gebleven, ze schaatsten in de straat hier, dan weet je het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, zo herkenbaar. mijn slaapkamer is de tv kamer Je moet wel op het bed zitten. (er is alleen ruimte voor het bed en een kleine ladekast)In mijn superkleine woonkamer staat de computer, de piano, en de naaimachine staat permanent op de eettafel. De boekenkasten puilen uit van de stofjes, wol en andere creatieve artikelen, en boeken natuurlijk. Ik zeg altijd: It's bigger on the inside, als mensen zich verwonderen over hoe klein het huis is.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)