maandag 27 juni 2016

Lisbon adventures #1


De avond voordat wij naar Lissabon vertrokken,
kwam mijn dochter Judith hier al naar toe.
Ik had mijn spullen al in een klein koffertje gepakt
en was voor mijn gevoel al helemaal klaar..
Dat bleek helemaal niet zo te zijn...ik bedacht me
toen namelijk dat het misschien handiger zou zijn
om alles in 1 grote koffer te doen, hoewel
Judith daar geen voorstander van was,
deden we het uiteindelijk toch..
Daarnaast had ik er even niet aan gedacht dat ik
nog online moest inchecken, bij controle bleek
de "van" niet voor mijn achternaam te staan, dat konden we
online niet meer verbeteren dus er moest gebeld
worden met de vliegmaatschappij (en dat duurde lang..)
de stoom kwam uit mijn oren, werkelijk waar)


Na een kort nachtje kwamen wij in alle vroegte
op Schiphol aan, alwaar wij onze koffer wilde 
inchecken toen bleek dat het toch allemaal niet 
goed was doorgekomen, het telefoontje over de naam
en het aantal kilo's van onze grote rode koffer.
na wat geharrewar en heen en weer geloop 
van balie naar balie (ik voelde de stoom..haha
maar ik dacht meteen, -, adem in en uit.
We hadden een uitstekende vlucht en in Lissabon
aangekomen konden we nergens een pendelbus vinden,
dus we wachten bijna 3 kwartier in de rij voor een
metrokaartje, sjouwden omstebeurt de zware 
koffer trap op en af en zaten een uur in de metro.
Hierna moesten we nog een stukje lopen en 
we sleurden de koffer mee over de smalle stoepjes
(ooh dat doen we nooit meer, 1 grote koffer,
2 kleintjes is echt veel handiger..en je moet
al helemaal naar je dochter luisteren :-)


Maar toen was het moment eindelijk daar,
we vonden het adres, werden verwelkomt door een 
alleraardigste eigenaresse en konden eindelijk die 
koffer neerzetten, wat een prachtig moment..
Een heerlijk appartement, de geluiden van de stad,
een nieuwsgierige overbuurvrouw die Bom dia zegt,
vanaf het balkon aan de overkant van het steegje..
En ah het was elke minuut (en stoomwolk)
waard die we beleefden in de aanloop hier naar toe..
(zeg nou zelf, zou je hier niet even willen zitten?)

Wordt vervolgd
Ik wens je een fijne dag
-X-

8 opmerkingen:

  1. Och wat een avontuur weer! Maar wat een zalig plekje xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een reis!
    Maar......ik zou het er voor over hebben......zelfs mèt stoom ☺.
    Wat een héérlijk plekje!
    Zulke mooie tegels hebben wij zelfs niet eens in de badkamer ☺.....

    Geniet nog maar lekker na!
    Hele fijne dag toegewenst.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat plekje vergoedt alles! Prachtig!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te zien is al het gedoe niet voor niets geweest. Ik zou nu graag daar bij jou willen zitten in plaats van hier in de regen.

    Geniet lekker, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je vertelt zo levendig dat ik het helemaal voor me zie :-) fijn dat het het allemaal hélemaal waard was, dat maakt alles goed ! Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet ervan na al die negatieve ervaringen.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)