donderdag 30 juni 2016

Mobile of shells..


Als ik op het strand ben, zoek ik altijd naar schelpen,
touwtjes en wat er dan ook aanspoelde met de zee.
Deze keer vond ik heel veel mesheften, zo heten
ze misschien niet echt, maar zo noemden wij ze,
er lagen echt bergen (bergjes :-) misschien meegekomen
met de 'mesheften-stroom', haha.
Ik raapte er wat en maakte er thuis een mobile van,
dat is echt het zomergevoel, hoewel de zomer
in geen velden of wegen te bekennen is, 
misschien ook met de stroom mee..


De schelpen blijven goed hangen als je er een 
touwtje een paar keer omwikkeld, knip het touw wat
langer af zodat je aan de ring kan knopen en daarna
bij elkaar aan de bovenkant.
Als ring kun je er eentje van ijzer of hout gebruiken, 
bijvoorbeeld een borduurring of er zelf eentje 
buigen van ijzerdraad, het is reuze makkelijk allemaal.


En oja, een week of wat geleden stuurde ik 
per ongeluk tweemaal 1 bestelling van Lov-ing wool
naar Chris, ik liet haar weten dat ze hem wel mocht 
houden, het was tenslotte mijn fout.
Maar zij besloot het boek weg te geven op haar blog,
echt heel erg lief, je kan hier meedoen.

Ik wens je een fijne dag
ik ga eens even op zoek naar de zomer, 
mocht ik hem vinden zal ik hem terugsturen,
want ohoh :-)
-X-

5 opmerkingen:

  1. Wat een superknutsel weer. Enne voor mij schijnt de zo'n al, nu al superdruk op mijn blog.
    Thnx,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn ding, ik zoek ook altijd naar schelpen. Ik heb ook altijd verbrande schouders en een rode rug. Mijn gezicht blijft altijd wit. Kom maar op met die Zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat je 'm vindt!
    Groetjes
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij noemen ze scheermessen, maar zo heten ze vast ook niet echt (en een scheermes ziet er inmiddels héél anders uit!). Op naar de zomer 😇

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze heten scheermessen! Vroeger gebruikten de zeemannen ze om zich mee te scheren. (Uiteraard maakten ze 'm eerst nog wel wat scherper)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)