dinsdag 7 juni 2016

Summer


Elke dag teken ik een beetje, zomaar voor de lol,
ik maak gewoon wat er in mijn hoofd opkomt.
een dag of wat geleden was het deze.
De lijst is natuurlijk helemaal niet compleet,
want ik tekende er een heleboel dingen niet bij..
De geluiden van de zomer:
-het geritsel van de bladeren in de bomen
-een duif die zit te koeren in een boom
-een hond die blaft in de verte
-het tikken van de regen op de tent
-het geluid van kwakende kikkers
-het gerommel in de verte van een naderende
onweersbui in de verte op een warme dag
En natuurlijk ook de geuren van de zomer;
-verse aardbeien
-de regen (die ruikt alleen lekker in de zomer)
-zonnenbrand
Ooh als ik eenmaal begin, maar misschien is het 
leuk als jij de lijst afmaakt, wat is voor jou
typisch het 'zomergevoel'?

Onder de degene die reageren verloot ik drie 
van deze kleine A6 printjes (bij verloten moet ik 
meteen denken aan zo'n rad met spijkers
wat zo ratelt en van die nummertjes,
maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen:-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

34 opmerkingen:

  1. Zomer voor mij is: de poezen die zich nog eens uitstrekken in de tuin, de geur van zonnebrand, de muziek van Manu Chao (zelfs in de winter 'voel' ik dan de zomer), de geluiden van buren in hun tuin en natuurlijk de geur van de zee...

    Groetjes Madhurya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De regen die het pas gemaaide gras laat ruiken, een merel die zijn avondserenade naast je op de tuinbank komt fluiten, de nog groene aardbeien die hun kopje uitsteken, met blote voeten op de trampoline springen, verjaardagsfeestjes op het terras vieren...zo veel om van te genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij geluiden van de zomer: het geluid van een vliegtuig in de verte op een heel stille, zomerse dag wanneer je buiten op een ligbedje ligt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fris gemaaid gras, een vogel die al zingt voor de zon op gaat, lachende kinderen die buiten spelen..ach de zomer is zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zomer is voor mij de klaprozen in de berm, mijn verjaardag vieren in de tuin met thee en taart en vriendinnen, met een boek in de oranje campingstoel voor het extra vakantie gevoel, dagje strand, zwemmen id Vecht, na het werk s avonds met man naar buiten om te wandelen in de schemer, geen jas aan naar buiten, enz fijne dag Ingrid. Een zomerse groet PeggyPerenijs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The smell of freshly cut grass, watermelons and the song of cicadas in the pine trees, not far away from the beach... :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moet meteen denken aan mijn achtertuin (de kleuren van jouw kaartje komen allemaal voor in mijn tuin, hoe leuk), Fien de cavia in haar ren in de tuin, Flo! het hondje languit in het gras genietend van de zon en ik die zit te genieten met een beker koffie én mijn beestjes en de vliegende beestjes die alle bloemen afgaan. De zomer mag nog heel lang duren...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met de ramen wijd open zitten lezen en het zachte zwoele windje op je armen voelen.
    Het zachte ver-dragende geluid over het water als je op een rustige avond kalm over het dijkje langs de IJssel fietst.
    Het zachte geluid van mooie klassieke muziek als de kantengordijnen door de openslaande deuren wapperen met de zachte lucht die precies de juiste temperatuur heeft.
    Buiten zitten in de verkoelende schaduw met iets lekker koels te drinken als het echt te warm is in de zon.
    Na het eten nog even naar de markt lopen om er een ijsje te gaan eten.
    Fietsen tussen pas gemaaide weilanden.
    Een schaaltje zomerkoninkjes.
    Bramen plukken!
    Met het pontje over.
    Met vrienden in de tuin eten en als het donker wordt met lampion en kaarslicht doorpraten over leven en de liefde enzo...
    Ik wens je een hele mooie lijst, Ingrid, en een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dewarme zon op je blote armen. De hele dag buiten ziitten met een fijn boek. De vogels die fluiten . Het biertje dat we ltijd aan het eind van de middag drinken. Ik zou ook nog wel even kunnen doorgaan.......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Rood-wit-groen: tomaat-mozzarella-baslicicum en liefst in Italië op een gezellig terras in de schaduw waar ik nog net de zee hoor ruisen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gerda De Backer7 juni 2016 om 10:36

    's Ochtends vroeg, in de ochtendkoelte, de was ophangen. Heerlijk. Met de fiets naar de bakker, de slager, ondertussen kijken naar de de natuur, de andere mensen. De ogen dichtknijpen omdat de zon te fel schijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohhh heerlijk! Jouw lijstje en de reacties ( die ik altijd allemaal lees )Fietsen tussen de weilanden. Varen met de sloep. Italiaanse ijsjes eten. Was aan de waslijn en daarna een heerlijk schoon bed. De zee en het strand. Bloemen plukken uit de tuin. Het geluid van slippers. Fijne zomer dag! liefs, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Summer is the hot breeze and wilting flowers in the afternoon sun. Watching the birds at the birdbath taking a warm dip in the water...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De prachtig diep-paars bloeiende heide op een warme augustusdag! De droge en kruidige boslucht, vermengd met die speciale geur die alleen bloeiende hei verspreidt. De kleur die daarbij hoort is niet zo moeilijk te raden :-)). Heidepaars, bestaat die kleur?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. twee dingen springen gelijk in mijn hoofd. De geur van strandpatat.....Dat lijkt een andere soort frituur olie te zijn ofzo, maar zo'n prettige geur... Maar ik denk ook gelijk aan de volle bomen,hier in Barendrecht staan van die knots grote bomen, prachtig, zeker als er een zon op staat en een zuchtje wind

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Pasgemaaid gras ruikt zo lekker! De bermbloemen die zo mooi aan het meewaaien zijn onderweg, de tuindeuren wijd open.. Zomer! Wat ook heerlijk rustgevend is zijn de zoemende hommels om mijn hoofd als ik ze probeer te fotograferen in mn nieuwe tuin, die beestjes zitten nooit stil!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De geur van de grachten in de zomer! x An

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Krekels in het warme bos, frambozen in zo'n groen bakje, hoog gras, ruisende maisvelden, zomerspeelgoed in een netje, voor de ventilator staan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het geluid van de golven, met op de achtergrond kinderstemmetjes, een vlieger hoog in de blauwe lucht.
    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fris gewassen, moe gespeelde kinderen die in hun nachthemd, met blote benen voor de tent nog iets drinken voor ze de tent inkruipen....op en top zomer

    BeantwoordenVerwijderen
  21. met mijn teckeltje, Margootje, wandelen langs de IJssel, en dan besluit zij dat het te warm is, en dat merk ik omdat 'het' een beetje zwaarder is geworden aan de andere kant van de lijn. 'Mervouw' ligt op haar rug in het hoge gras, en laat zich door mij mee trekken, met een olijk snuitje en een kwispelend staartje .... ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De geur van asfalt! Jeweetwel, na een lange droge periode, als het dan weer een keer goed geregend heeft, al het stof weggeregend is en dan die geur.. Heerlijk! Met het bijbehorende verfrissende briesje en de regenboog. Ik houd ervan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De geur van gemaaid gras/hooi. Dan ben ik meteen weer terug in mn jeugd, terug op de boerderij van mijn ouders. Ik doe even mn ogen dicht....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Annemieke Robert7 juni 2016 om 17:18

    Er is natuurlijk heel veel te bedenken, maar er is voor mij 1 bijzonder zomergeurtje: op warme dagen gebruik ik altijd een doucheproduct met oranjebloesem geur. Op koudere dagen gebruik ik het niet eens, haha! Als ik zo'n dag heb dat ik niets anders kan dan in de schaduw zitten en genieten van een ijsje of fris watertje dan fris ik helemaal op van een koude douche met dit geurtje. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geluid: Het belletje van de ijscoman
    Geur: De roos die tegen de schutting staat te geuren. New Dawn heet ze

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het plonzende water van kinderen die in het zwembad springen. De geur van vers munt en de thee die ik ermee gezet heb. En de smaak van heerlijke marshmallows die we aan een stokje boven de barbecue roosteren......

    BeantwoordenVerwijderen
  27. er staat nu een takje kamperfoelie bij mijn bed.blauwe nagellak op mijn tenen.
    zaailingetjes verspenen.Zomergroetjes wegsturen,Anneke*

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De geur van de vochtige aarde na een mistige ochtend als de zon zoetjes de aarde opwarmt en de laatste druppels verdampt.
    De zware geur van een naderende onweersbui als de lucht zwaar is van het vocht.
    De frisse geur van citroenijs bij de ijssalon op het plein.
    De rokerige lucht van de BBQ vlak voordat het vlees erop gaat en de geuren van het vlees gemengd worden met de typische grillsmaak, de marinades en de sausen op je bord.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het plukken van kleine bosaardbeitjes in de tuin.
    Het melodietje van de "crème-boer" (ijscoman ?) in de verte.
    Het mooie schouwspel van bijen die van bloem naar bloem zoemen.
    Het "avondlied" van de vogels.
    De heerlijke geuren op de zondagse Zuidmarkt in Brussel.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Tuinieren in het zonnetje, BBQ-en in de moestuin en veel courgettes oogsten :D Heb er nu al zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zoals steeds mooi door z'n eenvoud :-)
    groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een kop koffie om het hoekje van de keukendeur. Dat is zomer. En... De clubjes tieners die op het hoekje bij de watertoren op elkaar wachten en dan samen naar het strand fietsen. Dat was 50 jaar geleden zo en nu staan ze er ook weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Voor mij is het typische zomergevoel; het veel te warm hebben en de schaduw zo veel mogelijk proberen op te zoeken maar s'avonds merken dat je huid toch 'trekt' omdat je verbrand bent. Ik houd niet zo van de zomer ;) Geef mij maar herfst en winter. Hoewel ik wel geniet van mijn kindjes met hun eindeloze energie als we samen op ontdekking gaan in de tuin/buurt naar allerlei eetbare bessen/struiken. Dat is ook zomer. groetjes Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik ben natuurlijk al veel te laat, maar al die opgesomde dingen vond ik zo inspirerend dat ik toch nog even wilde reageren. Meneer Merel die zijn lied zingt na een zomerse zwoele regenbui, ah dat is zo mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)