vrijdag 20 januari 2012

I just love to talk..


s'ochtends heb ik niet zoveel te zeggen
voor de koffie kom ik niet verder dan goedemorgen,
maar als ik dan mijn blog begin te schrijven
wat eigenlijk een soort praten-in-de-ruimte is
komt de woordenstroom op gang,
ik heb geen idee waar al die gedachten en woorden
vandaan komen, ze zijn er gewoon..
ik heb ook overal wel wat op te zeggen
(als ik sprakeloos ben, is het of heel Erg, of  zo Fantastisch,
dat ik geen woord meer kan uitbrengen)


vroeger had ik een kat,
(ik weet niet of je aan jaar geleden, vroeger kan noemen,
zo voelt het wel)
die liep de hele dag met me mee,
daar kletste ik tegen, vroeg wat ze van de Dingen van vond..
(ze gaf nooit antwoord, kon ik lekker doorgaan)
ik voer ook hele gesprekken in mijn hoofd
vooral als ik boos ben,
ik scherp mijn argumenten in gedachten aan,
net zo lang totdat ik denk:
waar gaat het Eigenlijk over, en dan laat ik het
ik kan ook heel goed ratelen,
dan steek ik hele monologen af, en zeg ik alles wel 3 keer,
maar dan net in even anders, 
om mijn verhaal kracht bij te zetten,
tot vervelens toe..
(mensen die mij kennen weten meteen wat ik bedoel..)
ik praat met iedereen, op straat, in winkels, in de trein,
het gaat gewoon vanzelf..
gisteren kletste ik tegen de bloemenman aan op de markt
over het sombere weer, roze tulpen, bla bla bla
uiteindelijk rekende ik af,
en gaf hij me een gratis bosje,
omdat we zo Leuk gekletst hadden..

ach ja, ik praat gewoon graag
(ik denk dat ik maar eens iemand ga bellen,
nu ik zo lekker bezig ben..)

nb. ik heb al een aantal mailtjes gehad dat mensen
niet kunnen reageren op mijn blog.
Met name niet via internet Explorer,
ik kan daar niks aan doen, je kan het proberen
via een andere browser (bv. Chrome, Firefox of Safari,
die kan je installeren naast Explorer)
daarmee gaat het wel goed.

7 opmerkingen:

  1. Vooral 'in-de-ruimte' blijven praten, want ik geniet elke keer met volle teugen van je babbeltjes !
    Liefs,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij ben jij een fantastisch iemand!! Wie krijgt er nu zomaar een bosje bloemen cadeau?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, ja ik kan ook heeerlijk tegen mijn katten praten :) Lekker als je dat zo kan, tegen jan en alleman praten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke nieuwe header trouwens! Die tekst eronder he...schrijf je die trouwens met die tablet die laatst op 1 van jouw foto's stond?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik ouwehoerde ook wat af tegen onze kat. En ze praatte altijd terug, de gezelligerd. Of ze keek me aan op zijn kats, zo van: 'Oh please... geef me gewoon brokjes', de schat. Vandaag wilde ik een gesprekje met een oude man in de supermarkt beginnen, maar hij keek me aan of ik hem wilde gaan zakkenrollen. OEPS! Haha. Fijn weekend, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk!! Ga zo door.. zo gezellig!!
    Mooie foto's van je tulpen!! En fantastische vazen ook!!
    Lieve groet, Herma

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)