vrijdag 9 juni 2017

En weer terug


Dus ik ging naar Wenen en ik kwam weer terug,
ik zou natuurlijk graag zeggen dat ik mij daar heb
laten verplaatsten door zo'n rijtuig met paarden en 
een, hoe heet dat een paardenman, een koetsier, ik weet
het niet, nu goed, zo'n mannetje met een hoge hoed op..
Dat is natuurlijk niet zo, mijn zoon Daan nam deze foto
bij het zomerpaleis van Sissi, het leuke ervan vind ik
dat het evengoed in die tijd zou kunnen zijn, alsof je
Sissi zelf ineens zou kunnen zien lopen tussen de bomen
(met een parasolletje, waarschijnlijk)


Alle Wenen foto's van dit bericht en die hierna nog 
komen zijn niet door mij genomen, mijn zoon Daan
nam ze met zijn telefoon, ik heb met mijn camera
geen één foto genomen, echt geen eentje, oh haha..
Ik heb ook wel een telefoon maar als je de foto's daarvan
vergroot blijft er niets van over en ik vond het veel 
te warm om met mijn camera te slepen de hele dag,
daarnaast was het vakantie, nietwaar?
Dus elke keer als ik iets zag op onze vele wandelingen
door Wenen vroeg ik hem een foto te maken,
oh joh, ik heb echt zo'n leuke zoon :-)


Deze foto's zijn genomen bij het Schönbrunn paleis,
en dan met name in het Palmenhaus, gebouwd in 1883,
echt een ongelofelijk prachtig gebouw, met heel veel
bijzondere planten, moet je voorstellen dat de keizer
dat als privé kas had, gewoon omdat hij daar zin in had..
(dat lijkt me soms wel heerlijk om te zeggen, doe mij dit
en dat maar, maakt niet uit wat het kost, enkel en 
alleen omdat me dat wel leuk lijkt, maar dat terzijde)


Je kan wel merken dat ik nog in de vakantie-stand sta,
ik babbel maar wat, zonder dat er een logisch verloop
in mijn verhaal zit, ik moet mijn focus nog even hervinden.

Enfin, tenslotte dan maar een zeldzame foto van mij,
dat krijg je ervan zal je zoon de foto's neemt..
Ik had aan het einde van de dag trouwens enorme 
blaren van die sandalen, als iemand nog een tip heeft voor
een goede sandaal (haha, eens kom je op een 
leeftijd dat je comfortabele schoenen wilt) dan
is die meer dan welkom, want ohoh..

Ik wens je een heel goed weekend
en ik beloof je dat ik volgende week zal proberen
een samenhangend verhaal te verzinnen.
-X-

9 opmerkingen:

  1. Ik vind je verhaal samenhangend genoeg, je hebt het gewoon erg naar je zin gehad, fijn te horen
    Goed weekend ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om de dag weer te beginnen met een verhaal van jou! Bij ANWB comfortabele sandalen voor een prikkie (met klantenpas) ook in vrolijk roze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De meest natuurlijke sandalen: Papoutsi! In vele kleuren, erg goed voor rug en beenspieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben dol op je "onsamenhangende" verhalen :-)
    Heerlijk, zo'n zoon!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om op deze manier mee te genieten van Wenen! PS Ik ben heel blij met mijn Hushpuppy sandalen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Duidelijk verhaal met prachtige foto's. Je hebt gewoon heerlijk genoten van jouw vakantie en je staat nog in de vakantiestand. Lekker een tijdje vasthouden en mijmeren over de leuke dingen die je in Wenen samen met jouw lieve zoon en zijn vriendin hebt gedaan.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ecco of Wolky (maar die laatste zijn niet echt elegant)
    Groetjes, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer even terug in Wenen! Fijne herinneringen aan het prachtige slot.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Birkenstocks kan ik ook eindeloos op slenteren, heerlijk lijkt me om dat in Wenen een keer te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)